2021. március 17., szerda

2021. március 17. Nyelvtan SzÉva nénivel

  Hahó nyolcadikosom!
Találkozunk 11.55-kor a Teams-ben!

A mai óra feladata, és a házi feladat:

Az internetet ki kell tiltani az iskolákból.
 
 

Egyetértek!

Nem értek egyet!

A gyerekek az órán ne tudjanak telefonozni.

A tanároknak szükségük van az internetkapcsolatra az óráik megtartásához.

A gyerek az iskolában csak a tanulásra koncentráljon.

Szeretném azonnal elérni a szüleimet, ha baj van.

A gyerekek a szünetben inkább a friss levegőn kapcsolódjanak ki.

Szünetekben szeretem a telefonomat nyomkodni (játszani, zenét hallgatni, csetelni).

A gyerekek ne tudjanak visszaéléseket elkövetni.

Önálló munkához lehet használni a telefont.

A telefon bármikor összetörhet, vagy elvehetik, vagy ellopják. Ha nem viszel telefont, ilyen dolgok nem történnek.

Feladatmegoldás, dolgozatírás, játékok használata miatt fontos (appokon keresztül).



Házi feladat
A fentiek alapján 5-5 érvet írni az alábbi állításról:
A zsebpénz elrontja a gyerekeket.

A feladatmegoldást a tsze@vargatamas.hu e-mailre kérem!

Jó munkát!


Történelem III.17. szerda

 

 Kedves nyolcadikos!

Ahogy ígértem, és ahogy megbeszéltük, a témazárót ide tettem fel. Az a dolgod, hogy a kérdések számát leírd a füzetedbe, majd csak a válaszokat írd le! 

A mai online órán felteheted a kérdéseidet, ha valamit nem értesz. Teams 11 órakor.

A füzet fotóját küldd el nekem emailben, Kérlek éles fotót küldj, máskülönben nem tudom kijavítani a házi dolgozatodat! Figyeld az emailedet, mert válaszolni fogok!

 Kizárólag erre a címre várom:   vargatamasblogos@gmail.com

A határidő: március 19.péntek





A 8. feladat képe kinagyítva.  Kis segítség : Órán néztük a filmet erről a témáról.



Az utolsó két feladatot te választhatod ki az alábbiakból:



Angol Dóri nénivel - 2021.03.17.

 Dear Students,

I hope you are all well and happy! Today you are going to write a quiz, read and watch a story. Are you ready? 
A mai órát egy gyors röpdolgozattal kezdjük, majd olvasási és hallott szövegértési feladat lesz.

1) Quiz: Health problems

Nézd át az egészségügyi problémákról tanultakat (szótárfüzet, tankönyv), majd teszteld a tudásod ezzel a gyors röpdolgozattal! Good luck!

2) Kids

Read the kids story. The title: the tickets (Student's book p. 38) Do you understand it?  Olvasd el a Tk.:38. oldalán a történetet! Érted miről van benne szó? Miért 'tickets' a cím?

3) Worksheet

I made you a worksheet. Watch the video and do the exercises. Készítettem nektek egy feladatlapot a történettel kapcsolatban. Nézd meg a feladatlapban lévő videót és utána oldd meg a feladatokat!

Ha kész vagy, akkor ellenőrizd a 'Finish!' gombbal és készíts egy képet az eredményedről! 

https://www.liveworksheets.com/yp1707388cm

4) Watch the end:

Watch this video and answer the questions. Nézd meg a történet végét és oldd meg a feladatokat, amik megjelennek a videó közben! 
Az eredményedről készíts képernyőképet és küldd el!

 

VIDEO

A két képernyőképet küldd el nekem e-mailben, vagy Teams-en!

Have a nice day!
Dóri néni

Matematika Edit nénivel 03. 17

Kedves Nyolcadikosok!

Használjuk Pitagorasz-tételét! Ha ismerjük egy derékszögű háromszög két oldalát, akkor a harmadikat ki tudjuk számolni.

Nézzünk meg két kidolgozott feladatot!

Minta feladatok:

1. a) Derékszögű háromszög befogói 21 mm és 20 mm. Mekkora az átfogó?

1. b) Derékszögű háromszög átfogója 30 cm, az egyik befogó 18 cm. Mekkora a másik befogó?


2. Derékszögű háromszög befogói 2,4 cm és 3,2 cm. Mekkora az átfogó?

3. Derékszögű háromszög átfogója 10 cm, az egyik befogó 8 cm. Mekkora a másik befogó?

Házi feladat

1. Derékszögű háromszög befogói 21 mm és 28 mm. Mekkora az átfogó?

2. Derékszögű háromszög átfogója 65 cm, az egyik befogója 60 cm. Mekkora a másik befogó?

Csak a házi feladat megoldását küldd el! garaiedit62@gmail.com



Etika

 

 Sziasztok!

 

Először is nagyon köszönöm a múlt heti remek gondolataitokat az online órán, nagyon örültem, hogy egy ilyen remek beszélgetés bontakozott ki az EGYENJOGÚSÁG témakörében.

Mind egyet értettetek abban, hogy nagyon igazságtalan volt, hogy hátrányban részesítették a textilgyárban a női dolgozókat, csak azért mert nők.

Az alábbiakban összefoglalnám az elhangzott gondolatokat:

- a férfi és a nő is ember: tehát egyenrangú

- ugyanazért a munkáért, mindenkinek ugyanannyi bér jár 

- igaz, hogy a férfiak fizikai ereje nagyobb (általában), de a nők gyereket szülnek, amihez szintén nagyon erősnek kell lenni

- nők nélkül nem lennének már emberek, úgyhogy nem elfogadható, hogy kevesebbnek tekinti őket bárki

- időnként a nők bizonyulnak erősebbeknek bizonyos élethelyzetekben, nem csak a fizikai erő számít

- nem csak a nők, hanem senki más sem érdemli meg, hogy háttérbe szorítsák.


A gondolataitok mind a NEGATÍV DISZKRIMINÁCIÓRÓL szólnak. Gyakorold csak ennek a szónak a kimondását, hogy diszkrimináció... Sokat hallhatod akár TV-ben, rádióban is.

A NEGATÍV DISZKRIMINÁCIÓ hátrányos megkülönböztetést jelent.

Azt jelenti, hogy valaki hátrányba kerül a társaihoz képest valamiért.

Hogy mik lehetnek ezek az okok, amik miatt valaki hátrányba kerülhet?

- ha van egy lány, aki hegesztőnek szeretne tanulni, akkor ha csupán azért nem veszik fel egy bizonyos szakmát tanulni, mert lány.....akkor őt a neme miatt különböztetik meg hátrányosan

- ha van egy 50-es éveinek végén járó ember, aki új munkahelyet keres és azért nem veszik fel, mert már idősödik ... akkor őt az életkora miatt különböztetik meg hátrányosan

- ha az iskolában mindenki kap egy csokit, aki lefut egy bizonyos távot, akkor a tolószékben élő kisgyerek kap-e csokit? Ha nem, akkor őt a testi fogyatékossága miatt különböztették meg hátrányosan, pedig nem tehet róla.

...az összes példában, amit eddig felsoroltam nem csak a hátrányos megkülönböztetés, tehát a NEGATÍV DISZKRIMINÁCIÓ a közös pont, hanem az is, hogy olyan dologért kerültek ezek az emberek hátrányba, AMIRŐL NEM TEHETNEK.

Az emberek neme, életkora, fizikai adottságai, hajszíne, bőrszíne, szexuális irányultsága, nemzetiségi hovatartozása mind-mind olyan adottságok, amik velünk születettek. Ide tartozik még az ember vallása is, ami ugyan nem (feltétlenül) velünk született, de mindenkinek a saját lelkiismereti szabadsága, hogy eldönthesse, hogy miben hisz.

Ezek alapján nagyon igazságtalan bárkit hátrányosan megkülönböztetni.

A negatív diszkrimináció tilos az iskolákban is.

A tanuláshoz, a fejlődéshez, az oktatáshoz mindenkinek egyformán joga van.

FELADAT:

Kérlek gondold végig, hogy mi lenne példa negatív diszkriminációra az iskolában és hogyan lehetne elkerülni, hogyan lehetne igazságossá tenni a feltételeket.

Mutatok egy példát a megoldásra:

Ha például az iskolánkban nem volna lift, akkor a tolószékes gyerekek nem tudnának feljutni az emeleti tantermeikbe. Erre nagyon jó megoldás, hogy az iskola akadálymentesítésekor* gondoltak erre, és tettek egy liftet az épületbe. Így a mozgáskorlátozott gyerekek és felnőttek nem szenvednek hátrányt a többiekhez képest.

*Akadálymentesítés: egy épület átalakítása annak érdekében, hogy a mozgáskorlátozott emberek is "nagyobb akadály" nélkül tudják használni, tehát minden részét könnyedén meg tudják közelíteni.

A példádat írd le vagy fotózd le, és küldd el nekem emailben: csillag.eva@vargatamas.hu

Képzeljétek el, teljesen véletlenül épp a napokban jött ki egy híres énekes, Sting, videója arról, hogy támogatja a Down kóros emberek munkába állását, hogy ne legyenek hátrányosan megkülönböztetve, hiszen sok munkáltató elzárkózik attól, hogy Down szindrómás dolgozót vegyen fel, pedig ők is természetesen el tudnak látni jól sokféle munkakört. 

A Down kór egy veleszületett kromoszómabetegség, amiről senki nem tehet.

Itt megnézheted ezt a fantasztikus videót: https://www.youtube.com/watch?v=SKku4RAWa4M


 Le a kalappal az ilyen sztárok előtt!

Nyelvtan Kata nénivel - március 17.

 Kedveskék,

ma NEM találkozunk a Teamsen. Legközelebb hétfőn 8.15-re várlak majd ott titeket.

Mára gyakorlófeladatokat és másolást hoztam nektek a mondatközi írásjelek használatával kapcsolatosan. Figyelj a szép, rendezett külalakra a másolásnál!

1. LEARNINGAPPS

2. Másold le a kiegészített szöveget a füzetedbe!

3. LEARNINGAPPS

4. Másold le ezt a szöveget is a füzetedbe a helyes írásjelekkel!

5. A füzetedről készített képet küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre, vagy a Teamsen keresztül!

Ha kérdésed van, keress bátran!
Legyen további szép napod!

Kata n.



2021.03.17. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10:00! Várlak a Teams-csoportunkban 10-kor!

Ellenőrizzük a Mf. 47. old. 7. feladatát.

Elkezdünk egy szöveggel dolgozni: Tk. 67. old. 12. feladat



Új szavak a szövegben (1-21. sor):

die Jugendherberge = ifjúsági szálló
der Fernseher = TV
die Anreise = odautazás
der Spaziergang = séta
der Klassenlehrer = osztályfőnök
streng = szigorú
hat gut geschmeckt = ízlett
bestimmt = biztos
faszinierend = elbűvülő
der Einkaufsbummel = bevásárló körút


A munkafüzetbeli feladatodról készült képet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Schönen Tag! 🌞

Fizika 03.17.

 Kedves Gyerekek!

Ma 09: 00-kor Teams órán a következő két feladaton keresztül fogjuk gyakorolni a soros kapcsolást!

Mindenkit szeretettel várok!

Laci bácsi

1.      feladat

U = 120 V

R1 = 20 Ω

R2 = 40 Ω

U1 = ?

U2 = ?

I1 = ?

I2 = ?

I = ?

R = ?

 

2.      feladat

U1 = 20 V

R1 = 20 Ω

R = 100 Ω

U = ?

U2 = ?

I1 = ?

I2 = ?

I = ?

R2 = ?

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.17.

 Kedves Diákom!


Az mai online órán is háromszögeket fogunk szerkeszteni.

Egy háromszög egyértelműen megszerkeszthető, ha adott:

  • mindhárom oldala,
  • két oldala és a közbezárt szög,
  • egy oldala és a rajta fekvő két szög,
  • két oldala és a nagyobbikkal szemközti szög.
Tegnap megszerkesztettük az első két esetet, ma a második két eset következik.



Anikó néni-Nyelvtan

Kedves Gyerekek!

ma NEM találkozunk a Teamsen. 


Mára gyakorlófeladatokat és másolást hoztam nektek a mondatközi írásjelek használatával kapcsolatosan. Figyelj a szép, rendezett külalakra a másolásnál!

 

1. LEARNINGAPPS  A feladat itt

2. Másold le a kiegészített szöveget a füzetedbe!

3. LEARNINGAPPS A feladat ITT

4. Másold le ezt a szöveget is a füzetedbe a helyes írásjelekkel!

5. A füzetedről készített képet küldd el a teams nyelvtan mappádba!

6. Mf.92.o/2, ill. 93.o/3.  Csak a munkafüzetbe dolgozz, ezt nem kell elküldeni! 


Játék:

 

Anikó néni-Angol

 Dear Students!

 

Today lesson is at Teams at 10 o'clock.

 

Topics:

-Házi feladat ellenőrzése

-The burglar story (read, translate and reading comprehension)


Grammar:


Homework: Stuent's book page 47/4 

Írde a mondatokat a füzetedbe és töltsd fel a teams angol mappádba!

 

Have a nice day!


                                                        Anikó néni