2020. március 23., hétfő

Fizika 03.23.


Fizika
Sziasztok!
Házi feladat ellenőrzése: https://learningapps.org/watch?v=p23ebzgna20 oldalon
Óra címe: Nyomáskülönbségen alapuló eszközök
Feladat: Nézz utána, hogyan működnek a következő berendezések és eszközök és próbáld elmagyarázni a működési elveiket a fizika nyelvén!
·        szódásüveg
·        gépjárművek belső gumija
·        szemcseppentő
·        orvosi fecskendő
·        lopó/borlopó
·        szívó vagy nyomó kút
Válaszaitokat https://forms.gle/rev7UKfQia4p9uZ6A -n kérem!
Üdvözlettel: Laci bácsi

Történelem


Kedves hetedik bések!
Először jelezni szeretném, hogy kiktől nem kaptam még visszajelzést, órai munkát:
-Balázs Beni
-Berecz Zsolt
-Buzás Lídia
-Csengeri Márk
-Gajda Gréta
-Gajdán Bettina
-Kisalbert Bianka
-Németh Mirella
-Ridegh László
-Szunyi Angelika
-Terhes Boglárka

Kérlek, mihamarabb küldjétel el nekem a vargatamasblogos@gmail.com címre.
Néhány jó tanács az e-mail küldéshez, nem árt, ha megfogadjátok:

Email küldése

-mindig tartsuk szem előtt, hogy a címzett nem csak velünk levelezik, sőt valószínűleg több e-mailt kap naponta. Éppen ezért az e-mail legfontosabb része: a tárgy (subject).
-A  tárgy röviden tartalmazza, hogy mit szeretnénk és kik vagyunk. 
-A címzett így rögtön látja kik vagyunk, milyen időpontról/időszakról és milyen témában van szó, és persze ott a nevünk is. Ráadásul visszakeresni is könyebb egy ilyen levelet,rögtön megkapja az információt a fejlécből.
-Például: Minta Marika, III. 18. töri tz
- Ne használjunk kamu neveket
-Ha a szüleid email címével küldesz levelet, akkor nagyon hasznos a TÁRGY( subject) használata
-csatolni a gémkapocs ikonra kattintva tudsz, ekkor kinyílik egy felület, ahonnan ki tudod választani a csatolandó fotót
-A csatolt fénykép legyen éles, valamint tollal írd a füzetbe a lefényképezendő feladatot!
- A MESSENGEREN nem lehet elolvasni a képen lévő írást, mert rossz a felbontása

Az alábbi linkeken ellenőrizheted a múlt órai vázlatodat, valamint ,ha nincs atlaszod, akkor a tk.76. o. térképe alapján is megoldhatod.
Szarajevói merénylet  Írj róla kulcsszavas ismertetőt!
fogalmak Nézd meg a videót!

A link alapján írd le a videó alatt található kapcsolódó fogalmak részből a meghatározásokat a füzetedbe:
-Schlieffen -terv ( villámháborús terv)
-Állóháború
-a többbi fogalom az előző órai munkád ellenőrzésére való.
A hátország fogalmát a tk. 78. oldaláról másold ki. Válaszolj a következő kérdésre:
-Hogyan alakította ahátország életét a háború?
 A füzeteitek fotóját a vargatamasblogos@gmail.com címre küldjétek a fenti tudnivalók figyelembevételével.

Angi néni


Testnevelés 2020.03.23.

Kedves Gyerekek!

Mivel már a második digitális hetet kezdjük, a testneveléssel kapcsolatosan a következőket javaslom, kérem: Valószínűleg nem mondok senkinek újdonságot azzal, hogy ebben az új helyzetben a testnevelés az a tárgy, ami talán a legnehezebben kivitelezhető otthoni körülmények között. Fontos tudnotok, hogy az izomzat már igen rövid tétlenség után is elkezd visszafejlődni, ezért mindenkinek érdeke, hogy ebben az időszakban is valamennyit mozogjunk. Most, hogy iskolán kívül kell teljesíteni a tanévet, kérem, értsétek meg, hogy a betegségek elkerülésének egyik módja – ha nem a legfontosabb – az immunrendszer erősítése. Sportoljatok, mozogjatok, ezzel megnő az esélyetek, hogy nem betegedtek meg! Talán nem is gondolnátok, de már önmagában az a mennyiség, amit napközben mozgással végeztek (pl. bemenni az iskolába, lépcsőn le-föl járkálás, séta a folyosón az osztálytermek között, futás a busz után…stb.) biztosítja, hogy az izomzatod szinten tartsd. A közeljövőben értelemszerűen ezek az alap mozgások nem lesznek részei az életünknek, így magunknak kell megoldani meglévő izomzatunk szinten tartását.
Tudom, hogy az online térben nem tudok testnevelés órákat tartani, de nagyon bízom benne, hogy mindenki belátja, mennyire fontos, hogy napi szinten mozogjunk valamennyit.
Annak érdekében, hogy én is nyugodt legyek azt illetően, hogy minden tanuló végez valamilyen testmozgást, visszaigazolást is szeretnék látni tőletek edzésnapló formájában. Minden pénteken küldeni fogok vagy kérdőívet vagy tesztet, vagy csak egy kitölthető dokumentumot, ahova írhatjátok a heti testmozgásotokat.
Szeretnélek titeket ösztönözni arra, hogy minél többet mozogjatok, ezért az aktív tanulók biztosan számíthatnak jutalmazásra.
Kérdezzetek bátran! Mozogjatok önállóan, tudatosan, kreatívan, kényszer nélkül, becsületesen! Akinek nem elég, amit nap mint nap küldök, az ellátogathat a blogomba Szilvi néni blogja.
Üdvözlettel: Szilvi néni

Mai feladat:

Erősítés okos doboz

Jó testmozgást kívánok!

Gyógytestnevelés


Olvassátok el az egész oldalt és után kezdjetek a feladathoz!!!!

Feladat végrehajtása: udvaron. 
Kell 10-11 papírlap. Minden lapra ráírsz egy feladatot külön-külön, majd megfordítod, hogy ne lásd mi van ráírva és összekevered. Az udvar különböző pontjain elhelyezed a lapokat (teszel rá egy kavicsot), úgy, hogy ne lásd mi van ráírva. Nem kell eldugni! Kijelölsz egy helyet, ami az indulási pont és tetszőleges sorrendben odafutsz a lapokhoz megfordítod elolvasod és teljesíted. Ha kész mehetsz tovább. Feladat vége, ha az összes feladatot teljesítetted. Lehet versenyezni a szüleitekkel vagy testvérrel, de akár saját magatokkal is. Ebben az esetben mérjétek az időt. Arra figyeljetek, hogy a lapokat mindig ugyanoda tegyétek. Persze lehet, hogy más feladat kerül arra a helyre.
A feladat előtt mindig végezzetek egy kis bemelegítést!
Vonjátok be a szüleiteket is!


Feladatok: Helyezkedj el szabadon az udvaron, kertben. Vagy csak a másik szobában.
1.Térdemeléssel futás helyben, nagy intenzitású (amilyen gyorsan csak tudod) 30 térdemelés. Számold közben.
2. Sarokemeléssel futás helyben, nagy intenzitású. 30 db. Számold közben.
3. 10 db 4 ütemű fekvőtámasz
4. Páros lábon szökdelés helyben páros karú körzéssel előre 10x.
5. Pároslábon szökdelés helyben páros karú körzés hátra 10x.
6. 5db fekvőtámasz
7. 1 kg súllyal (1 literes üveg víz): zárt állásból ugrás kosárlabda alapállásba (hajlított terpeszállásba) nyújtott karú lendítéssel magastartásba, két kézzel fogod a súlyt magad előtt és onnan indulj 10x.
8.Beszaladsz a házba és alaposan kezet mosol. Majd kiszaladsz újra, vagy át a másik szobába.
9.Beszaladsz a házba és leülsz egy székre 10x.
10. Harántterpeszben váltott lábú szökdelés 10x.
+1 Beszaladsz a házba és felpattansz apu, anyu hátára.
 😊 A +1 feladat: javaslom, hogy először mond el nekik mi a terved, illetve ha a fizikai adottságok nem teszik lehetővé, akkor anyu, apu ugrik a Te hátadra 😊 ( kihagyható feladat)

Matematika 2020.03.23. (101.óra) - András bá

2020.03.23.                         101.óra
      Gyakorlás (Tengelyes-,középpontos tükrözés,eltolás)

1.) Tengelyes tükrözés
     Tengelyes tükrözés 2

2.) Középpontos vagy tengelyes?
     Középpontos vagy tengelyes 2

3.) Szimmetriatengely  

4.) Szögpárok

5.) Eltolás 
     Eltolás 2

Nyelvtan - Kata néni

Drága hetedikeseim,
nagyon megdicsérem a csoport nagy részét, mert a múlt heti feladatot szépen, és a legtöbben jól oldottátok meg.
Kiemelném, hogy gyönyörű füzetvezetéseket láttam! Nagyon ügyesek vagytok!

Képtalálatok a következőre: clap gifs


Lássuk a múlt órán kiadott mondatok helyes megoldását:

Ma összefoglaljuk a határozókról tanultakat, hogy aztán szerdától tovább szelhessük a mondatelemzés vizeit. Hoztam neked egy összefoglaló táblázatot, amiben szerepel minden eddig megtanult mondatrész (plusz két határozó, amit nem vettünk). A kép kattintásra nagyítható.


Az összefoglaláshoz három játékot hoztam nektek. 
  • ITT egy learningapps-et találsz.
  • IDE kattintva egy quizizz nyílik meg.
  • és ITT egy másik quizizz játékot találsz.
A quizizz feladatok szerda délig lejátszhatók, a 88%-nál jobban teljesítőknek jár egy órai munka ötös, úgyhogy a kitöltésnél mindenképp a saját neved add meg, ahogy órán is csináltuk már. 

Hajrá! :)

Kata néni


2020. március 23. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Előző alkalommal a jelzőkkel ismerkedtünk meg. Nyisd ki a füzeted, és olvasd át, mit kell tudnod róluk!

1. Most kipróbálhatod, milyen ügyes vagy, ITT .

Erre a felületre érkezel:



A kék nyílra kattintva már játszhatsz is. A kis figurát számítógépen a nyilakkal, mobilon az ujjaddal irányíthatod.

2. Ha kijátszottad magad, egészítsd ki az alábbi mondatokat mennyiségjelzőkkel! Ne csak számokban gondolkozz! A Hány? Mennyi? kérdésekre lehet válaszolni úgy is, hogy: sok, néhány, stb.
Írd le a szöveget a füzetbe!

Osztályunkban ____ gyerek van. ____ lány és _____ fiú. ___________ diák szereti a matekot, _______________ a tesit is.  ___________ órán csoportbontásban tanulunk.  Ezeken az órákon ____________ csoportban dolgozunk.


3. Alkoss az alábbi szavakkal birtokos jelzős szerkezeteket! Írd le őket a füzetedbe!

példa: mi,feladat → a mi feladatunk

ti, testvérek   → __________________
én, probléma → __________________
pohár, szín    → __________________
ház, fal         → __________________
Kati, láb       → __________________


4. Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.

Kattints IDE !

Az alábbi feladatokat kell megoldanod:

  • Egyszerű mondatok elemzése
  • Hogy is írjuk helyesen?


Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban. Mindkét feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül!


5. Gyakorolj még egy kicsit! Kattints IDE !



Kattints a szófaj gyakorló játékunkban részre!


A lap alján megjelenő szó szófaját kell kitalálnod. Mindig három lehetőség közül választhatsz. Egy játékban 10 szó szófaját kell meghatároznod. Addig próbálkozz, amíg egy körben legalább 8 helyes megoldásod nem lesz!


Jó munkát!

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.23.

Kedves Diákom!

Remélem, jól telt a hétvégéd és valamennyire ki tudtad pihenni magad!

A múlt héten adtam egy kis házi feladatot. Először egy videót kellett megnézned, majd néhány kérdésre kellett válaszolnod.


Kérlek, alaposan nézd át a megoldást, hasonlítsd össze azzal, amit készítettél és ha volt hibád, javítsd ki!

Ami most a legfontosabb, hogy egy hozzárendelésről el tudd dönteni, hogy függvény-e.

Mi is volt a függvény? Egyértelmű hozzárendelés. 

Ami azt jelenti, hogy minden elemhez maximum egy elemet rendelünk hozzá.
Ha minden elemhez egy elemet rendelünk hozzá, akkor az rajzon úgy kell, hogy kinézzen, hogy minden elemből 1 nyíl indul ki. Lásd a példában szereplő rajzot.

Ha nem 1 nyíl indul ki, akkor nem egy elemet rendelünk hozzá, és akkor az a hozzárendelés már nem egyértelmű, azaz nem függvény.

A mai feladatod az alábbi online feladat megoldása. Légy szíves, nézd meg alaposan a képeket és ne kísérletezéssel, hanem meggondolással oldd meg!
Ha a képet nem látod jól, kattints rá a képre és kinagyítja. 😉

Jó munkát kívánok!

Jelenléti ív

Kedves Osztályom!


A mai naptól kezdve vezetni kell ezt a jelenléti ívet, amelyet minden naphoz hozzácsatolok.

A te feladatod, mikor megnyitod a blogot ide beírod a neved és a neved mellé a nap folyamán kérlek fűzz kommentet (pl. túl sok a matek, nem értettem az angolt, sokáig dolgoztam ma...) is így nyoma marad mindennek. 8 óra és 10 óra között tedd meg!

Aki nem írja fel ide a nevét, azt úgy vesszük, hogy nem is lépett be a blogba.


Ui.: létrehoztunk nektek vargás email címeket, melyet felhasználva csoportokat tudunk létrehozni a teams.microsoft.com felületen, ahol live (élő) órákat tudunk tartani.
Itt vannak az email címeitek:


Földrajz 03.23.

Kedves Hetedikes!


Várom azok munkáját, akik még nem küldték el az előző óra feladatait!

Továbbra is az Ausztrál kontinensen járunk, ma az Ausztrál Államszövetség-ről tanulunk.

Mindenekelőtt nyisd ki az atlaszodat az Ausztrália és Óceánia térképlapnál és a könyvedet a 109. oldalon.

Kezdésnek olvasd el a tankönyvben a rózsaszín alapon lévő érdekességet Ausztráliáról.

Különleges Ausztrália, hiszen a sziget egy földrész és egy ország is. Az ország  legfontosabb adatait és címerét láthatod az oldalon. Vajon mit szimbolizál ez a részletgazdag címer? Nézz utána ha érdekel! 😅

Feltétlenül nézd meg az alábbi VIDEÓ-t.

Keresd meg a fővárost, Canberra-t és a következő városokat: Sydney, Melbourne, Perth

Nyisd ki a füzetedet, írd fel:
A kontinensnyi ország: az Ausztrál Államszövetség 

Készíts vázlatot önállóan a videóban elhangzottak és a tankönyvben olvasottak alapján.
/A bányakincsek jeleit rajzold le és színezd, ahogy már Afrikánál is tettük./

Oldd meg a mf. következő feladatait:

46.o. 1.,3.f.
47.o. 4.f. 

A füzetkép és a mf.-i feladatok fotóját küldd el IDE a mai dátum (03.23. hétfő) alá!
Tüntesd fel a képen a nevedet!

Marianne néni 

Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 23.

Good morning!

A múlt héten visszaküldött feladataitokból úgy láttam, hogy még ránk fér egy utolsó gyakorló óra a témazáró előtt.

1) Check your answers.

Köszönöm azoknak, akik elküldték az elkészített feladatokat. Volt akinél csak apróbb pontatlanságokat láttam, másoknál viszont több hibát is láttam..
Kérlek, ellenőrizd te is az előző órán elkészített feladatot a füzetedben! Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!

Fontos, hogy javítsuk a hibáinkat, mert abból is tanulunk!

A megoldások:

2) Past Continuous

A folyamatos múlt idővel kapcsolatban kérlek, alaposan olvasd át ezt a cikket ismétlés gyanánt: 

PAST CONTINUOUS
(https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyag_igeidok/past-continuous-azaz-a-folyamatban-lev-mult-id)


3) Online Practice 1

Oldd meg ezt a nyomkodós tesztet az egyszerű és a folyamatos múlt igeidők gyakorlására.

(https://www.5percangol.hu/online_nyelvtani_tesztek/were-you-doing-or-did-you-do-past-simple-and-continuous-practice-test/)

4) Online Practice 2

Gyakorlófeladatsor a Redmentán:                ITT
(www.redmenta.com/embed/1944205432)


A témazáró dolgozat is hasonló lesz, amit kedden fogok feltenni ide.

Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran!

Nyelvtan -Anikó néni

 

Kedves Gyerekek!

 Először is szeretném megköszönni annak a 10 embernek(Viola, Petra, Bianka,Lara, Márk, Pepe, Ivett, Máté és Máté) , akik elküldte a feladatot. Ők +-t kapnak 3 után jár egy 5-ös. Viszont, ha nem külditek 1-es jár.


A mai órán új anyagot veszünk:

Ok -és célhatározót vesszük át.

 

Ehhez az anyaghoz találtam egy szuper videót ITT
( https://videotanar.indavideo.hu/video/Nyelvtan_-_Mod-_allapot-_ok-_celhatarozo_-_oktato_tananyag)
Nézzétek végig, akár többször is, hogy világos legyen az ok- és a célhatározó!

Itt egy táblázat, ami lehet hogy egyértelműbbé teszi a megértést. Ezt másoljátok is, le a füzetbe!!!








Tk.67.o és a 68.o-on olvashatod el az ok és célhatározó leírását.

Feladat: Mf. 52.o/25.a,b 

Elemezd le a mondatokat, a vonalra pedig írd le az okhatározó szófaját!


Játék az ok és célhatározóval ITT
(https://wordwall.net/resource/417478/nyelvtan/c%c3%a9lhat%c3%a1roz%c3%b3-vagy-okhat%c3%a1roz%c3%b3)

Hamarosan dolgozatot írunk!!!!


Jó munkát!