2020. május 6., szerda

Matematika 2020.05.06. (121.óra) - András bá

2020.05.06.                        121.óra
 A háromszög

1.) Ismétlés
 
 



I. csoport



Általános
háromszög:

Minden oldala különböző hosszú.

II. csoport

Egyenlő szárú
háromszög:
(Tükrös háromszög)


A két egyenlő oldal neve: szár, a harmadik oldal neve: alap.


Tengelyesen tükrösnek nevezzük azokat a síkidomokat, amelyek egy egyenes (tükörtengely) mentén kettéhajthatók úgy, hogy a két rész kölcsönösen fedi egymást. (Később ezt a fogalmat pontosítjuk. Lásd: tengelyes tükrözés)

   A tükrös háromszögnek:


— van legalább két egyenlő oldala.
— az alapon fekvő szögei egyenlők.
— az alaphoz tartozó magasságvonal felezi az alapot, és a szárak által bezárt szöget.
— az alaphoz tartozó magasságegyenes tükörtengely.


III. csoport

Egyenlő oldalú háromszög:
(Szabályos háromszög)

   Az egyenlő oldalú háromszög:


— Minden oldala egyenlő
— Minden szöge egyenlő, 60°-os.
— Mindhárom magasságvonala felezi az oldalt és a szöget.
— Mindhárom magasságegyenese tükörtengely.




I. csoport

Hegyesszögű háromszög
Minden szöge hegyesszög.

a < 90°
b < 90°
g < 90°


II. csoport

Derékszögű
háromszög
Van egy derékszöge, a másik két szöge hegyesszög.



   A derékszögű háromszög egymásra merőleges oldalainak a neve: befogó. A harmadik oldal neve: átfogó. A két befogó megegyezik a derékszögű háromszög két magasságával.



III. csoport


Tompaszögű háromszög

a > 90°

Van egy tompaszöge. Másik két szöge hegyesszög.


2.) Gyakorlás
     feladat 1
     feladat 2
     feladat 3  feladat 4  feladat 5
     feladat 6  feladat 7   

3.) Háromszög egyenlőtlenség



 
4.) A háromszög szögei közti kapcsolat
 a)


 b)
 

 5.) Feladatok




Hf.: Tk.: 193.o.14.,15.f.


Testnevelés-Sportjátékok: labdarúgás (május 6.)

Kedves diákok!

A mai órán labdavezetési gyakorlatokkal folytatjuk. Szükséged lesz szintén bójára, ami lehet zokni, cd vagy akár wc papír guriga is.
A fő rész előtt melegíts be az alábbi videó alapján: Bemelegítés videó

Labdarúgás labdavezetési feladatok

Jó mozgást!

Szilvi néni

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.06.

Kedves Diákom!


Elnézést kérek, de egy apró hiba miatt arra kell kérjelek, hogy töltsd ki újra a tegnapi tesztet!
A tesztet itt indíthatod el.

Az egyenes arányosság után a fordított arányossággal folytatjuk a tanulmányokat.
Emlékszel még, mi is az a fordított arányosság?


Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, akkor a másik mennyiség ugyanannyiad részére változik.

Kicsit szebben megfogalmazva ugyanez:

Két változó mennyiség fordítottan arányos, ha az egyik mennyiség valahányszorosára változik, akkor a másik mennyiség annak reciprokszorosára változik.

Fordított arányosság esetén a változó mennyiségek összetartozó értékpárjainak szorzata állandó.
Ez az állandó nem lehet 0, a 0-ra nem értelmezhető az összefüggés.

A fordított arányosság grafikonja hiperbolaív.

A mai feladatod megoldani füzetbe az alábbi példát, majd lefényképezni.

Egy kertet 3 munkás 5 nap alatt ás fel. Hány nap alatt ásná fel ugyanezt a kertet ugyanilyen teljesítménnyel
                           a) 1 munkás
                           b) 6 munkás
                           c) 10 munkás?

Jó munkát kívánok!

Nyelvtan - Kata n. 05.06.

Kedvesek,
ma 10-kor találkozunk a Teams-en, ahogy szoktunk. Megbeszéljük a hétfői feladat helyes megoldásait. Kérlek, hogy addigra mindenképp készüljetek el vele!

Két hete ilyenkor (EBBEN a bejegyzésben) feleleveníthetted, amit a mondatokról tanultunk. Mától tovább hasznosítjuk, amit a mondatokról tudunk.

Ugyanis fogalmazást fogtok írni. Éljeeeeeen!


Téma: Képzeld el, ha te most egy tudós vagy kutató lennél, miféle jó hatású vírust vagy ellenvírust fejlesztenél ki és indítanál el, küldenél szét a világba?
Írhatsz arról, hogy: 
-mi lenne a neve,
- hogyan nézne ki mikroszkóp alatt,
- mik a tünetei,
- mire hatna,
- hogyan terjedne,
- szükséges-e a terjedését megakadályozni,
- minden egyéb, ami a saját ötleted! 

Forma
  • a fogalmazásod leíró jellegű legyen,
  • adj neki címet,
  • min. 10 mondat legyen,
  • tagold bekezdésekre,
  • legyen bevezetése és lezárása (befejezése),
  • olvashatóan írj,
  • ügyelj a helyesírásra!
Hely: készíts vázlatot a füzetedbe, a kész fogalmazást pedig IDE gépeld be!

Határidő: 2020. 05. 11. (hétfő) 8.00


Ha további kérdésed merülne még fel, felteheted azt is az órán a Teams-en.

Kíváncsian és szeretettel várom a kész munkákat! ☺️

Kata n.

Irodalom

Kedves Gyerekek!


Arany János : A fülemile című elbeszélő költeményével ismerkedünk meg.





1. feladat

TK. 95.o.
Hallgasd meg ITT !


2. feladat

Dolgozz a füzetedbe! Cím: Arany János: A fülemile

Nézz utána mikor van Péter, Pál névnapja, mikor összeférnek a naptárba!

3. feladat

 Nézz utána, mit jelent a "Rossz szomszédság török átok" kifejezés. Búvárkodj a neten és írd le a füzetedbe a megoldást !

4. feladat

Jellemezd a szereplőket, milyen viszonyban vannak egymással?
Írjátok le véleményeteket a bíró viselkedéséről, döntéséről!

5. feladat 

Másold le a vázlatot!

1. Előkészítés: Hajdan a Tiszaháton élt egy Péter és egy Pál nevű gazda.
2. Bonyodalom: Egy fülemüle dalolt a " közös" ágon
3. A cselekmény kibontakozása: Péter és Pál összeveszett
4. Tetőpont: A két gazda elment a bíróhoz
5. Megoldás: A bíró döntése


Jó munkát!