Sziasztok!
Az óra témája : Gázok nyomása
A légnemű anyagoknak is van súlya tehát van nyomása is.
Mitől fűgg ez a nyomásérték:
az anyagtól ( sűrűség)
tengerszint feletti magasság.
Nézz utána Toricelli híres kisérletének és olvass a munkásságáról.
Hf: TK 83 old GV1,2,3
Jó munkát
2020. március 19., csütörtök
Gyógytestnevelés-gyógyúszás
Kedves Diákok!
Mára küldök Nektek egy videót sportágtörténeti ismeretekkel. A videót figyelmesen hallgassátok meg, úszással kapcsolatos ismereteket hallhattok és láthattok. Kérlek Benneteket, hogy figyelmesen nézzétek meg, mert a következő alkalommal ehhez kapcsolódó feladatlapot fogok küldeni Nektek!
A videó megtekintéséért katt ide:
Jó munkát!
Ági néni
Mára küldök Nektek egy videót sportágtörténeti ismeretekkel. A videót figyelmesen hallgassátok meg, úszással kapcsolatos ismereteket hallhattok és láthattok. Kérlek Benneteket, hogy figyelmesen nézzétek meg, mert a következő alkalommal ehhez kapcsolódó feladatlapot fogok küldeni Nektek!
A videó megtekintéséért katt ide:
Jó munkát!
Ági néni
Matematika 2020.03.19. (26.gyakorlás) - András bá
2020.03.19. 26.gyakorlás
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!
Középpontos tükrözés
Hf. ellenőrzése
Tk.: 119.o.20.
Javítsd ki a házifeladatodat!
1.) Nézd meg a videót ismét nagyon figyelmesen és szerkessz a tanárral együtt!
Video
2.) Szerkessz egy téglalapot ( a = 3cm, b = 4cm) és tükrözd középpontosan egy külső O pontra!
2.) Szerkessz egy téglalapot ( a = 3cm, b = 4cm) és tükrözd középpontosan egy külső O pontra!
Középpontosan szimmetrikus síkidomok
1.) Tk.: 120.o. 3.példa
2.) 120.o. tétel: + bizonyítás!
A paralelogramma középpontosan szimmetrikus
négyszög.
Hf.: Tk.: 120.o. 25.f.
121.o. 26.f.
Csak a házi feladatot töltsétek fel! Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!
Kézműves szakkör III.19.
Kedves szakköröseim!
Hogy ne maradjatok kézműveskedés nélkül, linkeltem nektek egy videót , aminek a segítségével elkészíthetitek a bari karkötőiteket. Mivel minden alapanyag a suliban maradt, a betűs gyöngyök, fonalak, zsinórok, így otthon kellene szétnéznetek, hogy mit találtok. Madzag, zsinór, vastagabb fonal, bármi szóba jöhet....
karkötő
Nincs házi feladat, nem kell fotót küldeni, de ha elkészült és megosztanád velem a fotót, akkor szívesen fogadom a vargatamasblogos@gmail.com címre.
Ne feledd, nem kötelező.
Jó kikapcsolódást!
Hogy ne maradjatok kézműveskedés nélkül, linkeltem nektek egy videót , aminek a segítségével elkészíthetitek a bari karkötőiteket. Mivel minden alapanyag a suliban maradt, a betűs gyöngyök, fonalak, zsinórok, így otthon kellene szétnéznetek, hogy mit találtok. Madzag, zsinór, vastagabb fonal, bármi szóba jöhet....
karkötő
Nincs házi feladat, nem kell fotót küldeni, de ha elkészült és megosztanád velem a fotót, akkor szívesen fogadom a vargatamasblogos@gmail.com címre.
Ne feledd, nem kötelező.
Jó kikapcsolódást!
Történelem III. 19.
Kedves hetedikesek!
Remélem, sikerült befejezni a filmet. Néhány kérdésre kell válaszolnotok a filmmel kapcsolatban.
Írd fel a füzetedbe az óra címét: Nyugaton a helyzet változatlan
Válaszolj a következő kérdésekre a füzetedbe!
-Ki írta a film alapjául szolgáló regényt? Milyen nemzetiségű?
-Kik harcolnak kik ellen a filmben?
-Melyik nemzet szemszögéből mutatja be a film a háború borzalmait?
-Szerinted örül a háborúnak, vagy inkább elítéli ?
- Hogyan vélekednek a filmben a hátországbeli otthonmaradottak a háborúról?
-Említs meg 3 megrázó dolgot a filmből!
-Idézd fel a kiképző tiszt viselkedését, majd írd le róla a véleményedet!
-Te mit tennél, ha 16 évesen kötelezően besoroznának a háborúba?
Új címet Írj fel: Szövetségi rendszerek az I. világháborúban
1. Írd le a PPT-ből ITT a háború okait és előzményeit, valamint a kirobbantó ürügyet! A tankönyvben is megtalálod a 74-75. oldalon.
2. Nézd meg az alábbi PPT-t, ITT és írd le a füzetedbe, hogy milyen szövetségi rendszerek harcoltak egymás ellen! Sorold fel az országokat táblázatban! Ha
nem indul a PPT, mert nincs Adobe Flashed, akkor használd az atlasz 38. oldal A térképét!
ANTANT országok KÖZPONTI HATALMAK országai
- -
- -
- -
- -
- -
Engedélyezni kell a számítógépen az Adobe Flash Playert, utána elindul a PPT.
A füzetlapra írd fel a nevedet, hogy látszódjon, ki írta, majd fotózd le és küldd el a vargatamasblogos@gmail.com címre !
Informatika - 2020.03.19.
Kedves Diákom!
A mai napon egy internetes feladatsorral leplek meg. A feladatsornak két része van, egy internetes keresős része, ahol képernyőképeket kell készítened a megtalált válaszokról, illetve egy levelezős része, melyben egy levelet kell küldened.
Javaslom, mielőtt nekiállsz megoldani a feladatokat, olvasd végig a teljes feladatsort!
Jó munkát kívánok!
Jöjjenek a feladatok!
Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
Amennyiben nem tudod, hogy kell képernyőképet készíteni a telefonoddal, akkor van egy extra keresési feladatod is, azaz keresd meg interneten, hogy lehet a telefonoddal képernyőképet készíteni. 😀
1. Mi
a rövid neve annak a kiadványnak, amelynek ISSN-je 0021-1486? [5 pont]
2. Csongrád
megyében hány okmányirodában/kormányablakban lehetséges ügyfélfogadási
időpontot foglalni interneten keresztül? [5 pont]
3. Hányszor
kell átszállnod az utazás során, ha az utolsó InterCity vonattal szeretnél
eljutni Makóról Székesfehérvárra, és ha a
hét utolsó munkanapján mész? [5 pont]
Levél küldése:
1. A levél tárgyába írd be a nevedett! [1 pont]
2. Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3. A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
2020. március 19. Ének
Hahó hetedikesem!
Nemrég a Hódtói Sportcsarnokban részt vettél egy előadáson. Itt hallhattad, hogy az egyik zeneszerzőnk anélkül is magyarnak vallotta magát, hogy tudott volna magyarul.
Fel tudod idézni, ki volt ő?
Ő Liszt Ferenc, zeneszerző, zongoraművész, karmester és zenetanár. Írd fel a nevét a füzetedbe!
Csodagyerekből vált az akkori Európa egyik legismertebb és legnépszerűbb zeneszerzőjévé, zongoristájává. Szívügyének tekintette a magyar zenei élet megalapozását, sőt, még jótékonysági hangversenyeket, koncerteket is adott az 1838-as pesti árvíz károsultjainak megsegítésére.
Magyarországon számos intézmény, közterület viseli nevét. Nézz utána, melyek a legismertebbek! Legalább tízet jegyezz le belőlük a füzetbe!
Ha Lisztről Facebook profilt készítenél, ismerősei között megtalálnád a legnagyobb romantikus művészeket. Legjobb barátja volt Wagner, Chopin és Berlioz, ők mind a romantika jeles zeneszerzői. Sőt, Wagnerrel rokoni kapcsolatba is keveredett, kisebbik lánya lett Wagner második felesége.
🎵Hallgass bele egyik művébe!
Rákóczi-induló
Számos magyar vonatkozású művet írt számos zenei műfajban: zongoradarabokat, zenekari műveket a magyar történelem nagy alakjairól, eseményeiről. Ahogy ő mondta:
"Vezércsillagom, jeligém, hogy Magyarország egykor büszkén hivatkozhasson rám."
Rendkívül termékeny zeneszerző volt, sőt, új műfajt is alkotott. A szimfonikus költemény atyja. Ezt a műfajt programzenének is hívják. A lényege, hogy valamely társművészeti alkotást (kép, szobor, vers, stb.) jelenít meg a zene nyelvén.
Legismertebb szimfonikus költeménye a Mazeppa.
Olvasd el ITT , ki volt ő.
🎵Hallgass meg belőle egy részletet!
Mazeppa
Ha emlékszel, a romantika bevezetőjében szó volt arról, hogy ez a korstílus a szélsőséges ábrázolásmódjáról híres: érzelemdús, regényes, meseszerű, a hősi múltat idéző, a népi hagyományok felé forduló - és álmodozó. Ez mind jellemző Liszt művészetére.
🎵Egy, az eddigiektől eltérő, teljesen más stílusú művet is hallgass meg tőle!
Szerelmi álmok
Viszonthallásra!👂
Angol-Anikó néni
Dear Students!
1.óra
A Family témában született fogalmazásokat töltsd fel IDE
A mai órai anyag :
mf.39.o./5. Reading comprehension
mf. 39.o.6. (A képekről írj egy mondatot egyszerű múlt időben!)
Nézzük a nyelvtant!!!!
TK. 49.o./4.a,b
A segítség ITT található.
(ha az ITT szónál nem tudod megnyitni)
https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyagok/anybody-somebody-nobody-anything-somehing-nothing
Gyakorlás ITT addig csináld, amíg nem hibátlan.
2. óra
Nézd meg az Extra English egyik részét,amit még nem láttál!
Gyakorló feladat ITT
Good Bye!
1.óra
A Family témában született fogalmazásokat töltsd fel IDE
A mai órai anyag :
mf.39.o./5. Reading comprehension
mf. 39.o.6. (A képekről írj egy mondatot egyszerű múlt időben!)
Nézzük a nyelvtant!!!!
TK. 49.o./4.a,b
A segítség ITT található.
(ha az ITT szónál nem tudod megnyitni)
https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyagok/anybody-somebody-nobody-anything-somehing-nothing
Gyakorlás ITT addig csináld, amíg nem hibátlan.
2. óra
Nézd meg az Extra English egyik részét,amit még nem láttál!
Gyakorló feladat ITT
Good Bye!
Irodalom
Kedves Gyerekek!
A mai órán szövegértést kell csinálnotok.
A szövegértést fejlesztő feladatok című munkafüzetedben a 42.o.-43.o.-ig a Kullancsveszély című szöveget elolvasod és megoldod hozzá a feladatokat.
Jó munkát!
A mai órán szövegértést kell csinálnotok.
A szövegértést fejlesztő feladatok című munkafüzetedben a 42.o.-43.o.-ig a Kullancsveszély című szöveget elolvasod és megoldod hozzá a feladatokat.
Jó munkát!
2020. március 19. Német
Kedves hetedikes!
Emlékszel még, mit tanultunk a felszólító módról?
GRAMMATIK!
Igyál (te)! = Trink!
Igyatok (ti)! = Trinkt!
Igyon (Ön)! Trinken Sie!
1. feladat
Egy Kahoot-játékot készítettem neked a témában! Sok sikert kívánok hozzá!
KAHOOT-játék (PIN: 0748727)
2. feladat
Wir geben einige Ratshläge.
(=Tanácsot adunk.)
De megy ez már felszólító módban is!
Gib einige Ratschläge!
Tankönyv 43. oldal 14. feladat
Értelmezzük a példát!
Zu viele Süßigkeiten schaden der Gesundheit.
= A túl sok édesség árt az egészségnek.
Szólítsd fel Tinát, a gyerekeket és Weigel urat, hogy ne egyenek túl sok édességet!
Az igét (schaden) hozd a mondat elejére felszólító módban!
Kerüljön a mondatba a nicht tagadószó is!
Tina: Iss nicht so viele Süßigkeiten!
Kinder: Esst nicht so viele Süßigkeiten!
Herr Weigel: Essen Sie nicht so viele Süßigkeiten!
és
Rauchen schadet der Gesundheit.
= A dohányzás árt az egészségnek.
3. feladat
Munkafüzet 30. oldal 8. feladat
Írd ki ezeket a kérdéseket a szótáradba:
Was tut gut? = Mi tesz jót?
Was schadet? = Mi árt?
Válaszolj ezekre a kérdésekre a megadott kiefejezésekkel! Miden oszlopból egyelemet felhasználva tudsz mondatokat létrehozni.
4. feladat
Munkafüzet 30. oldal 9. feladat
Írd a helytelenül írt szavak mellé a helyes alakot!
5. feladat
Töltsd ki a munkafüzet 38-40. oldalán lévő szószedet hiányzó szavait!
Ellenőrzés
Küldd el a megoldásaidat IDE a mai dátum (márc. 19.) alá!
Hajrá! Keress, ha elekadsz!
Emlékszel még, mit tanultunk a felszólító módról?
GRAMMATIK!
Igyál (te)! = Trink!
Igyatok (ti)! = Trinkt!
Igyon (Ön)! Trinken Sie!
1. feladat
Egy Kahoot-játékot készítettem neked a témában! Sok sikert kívánok hozzá!
KAHOOT-játék (PIN: 0748727)
2. feladat
Wir geben einige Ratshläge.
(=Tanácsot adunk.)
De megy ez már felszólító módban is!
Gib einige Ratschläge!
Tankönyv 43. oldal 14. feladat
Értelmezzük a példát!
Zu viele Süßigkeiten schaden der Gesundheit.
= A túl sok édesség árt az egészségnek.
Szólítsd fel Tinát, a gyerekeket és Weigel urat, hogy ne egyenek túl sok édességet!
Az igét (schaden) hozd a mondat elejére felszólító módban!
Kerüljön a mondatba a nicht tagadószó is!
Tina: Iss nicht so viele Süßigkeiten!
Kinder: Esst nicht so viele Süßigkeiten!
Herr Weigel: Essen Sie nicht so viele Süßigkeiten!
Tanuld meg a felszólító módú igéket! Soronként mondd el magadnak legalább ötször! Pl. Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! Nehmen Sie! Nimm! Nehmt! ... :) |
Alakítsd át ezeket a mondatokat az előző példa alapján! (Tina, Kinder, Herr Weigel)
A GRAMMATIK táblázat segít a megfelő felszólító módú ige megtalálásában.
Zu viel Fernsehen schadet der Gesundheit.
= A túl sok tévénézés árt az egészségnek.
Rauchen schadet der Gesundheit.
= A dohányzás árt az egészségnek.
3. feladat
Munkafüzet 30. oldal 8. feladat
Írd ki ezeket a kérdéseket a szótáradba:
Was tut gut? = Mi tesz jót?
Was schadet? = Mi árt?
Válaszolj ezekre a kérdésekre a megadott kiefejezésekkel! Miden oszlopból egyelemet felhasználva tudsz mondatokat létrehozni.
4. feladat
Munkafüzet 30. oldal 9. feladat
Írd a helytelenül írt szavak mellé a helyes alakot!
5. feladat
Töltsd ki a munkafüzet 38-40. oldalán lévő szószedet hiányzó szavait!
Ellenőrzés
Küldd el a megoldásaidat IDE a mai dátum (márc. 19.) alá!
Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :) |
Hajrá! Keress, ha elekadsz!
Erika néni 🧡
Angol - Dóri néni csoportja 2020. március 19.
Good morning!
Topic: Practice for the test
Next week we are going to write our first online test. Are you looking forward to it?
Let's practice!
Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!
Például milyen szavakat használnál a következő igék után?
Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Regisztrálj a Redmenta oldalon!
Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran!
Topic: Practice for the test
Next week we are going to write our first online test. Are you looking forward to it?
Let's practice!
1) Check your answers.
Ellenőrizd az előző órán elkészített feladatot a füzetedben és a munkafüzetedben!Alaposan nézd át mit írtál, figyelj a helyesírásra is!
2) Collocations (szókapcsolatok)
Emlékeztek? Vannak olyan szavak, amelyeket általában együtt használunk.Például milyen szavakat használnál a következő igék után?
put on have brush take throw send peel repair
Ezzel a feladattal ismételjétek át a tanult szókapcsolatokat:
3) Past Continuous
Nézd át a folyamatos múlt idő különböző alakjaitNegative
Gyakorold a tagadást folyamatos múlt időben ezzel a feladattal. Vedd elő a füzeted és írj a példa alapján tagadó mondatokat.4) Reading
Read this story and answer some questions.
Kérlek, fotózd le az elkészített feladatot a füzetedben és töltsd fel IDE vagy küldd el e-mailben.
Házi feladat: Jövőhéten dolgozat! Regisztrálj a Redmenta oldalon!
https://www.redmenta.com/?registration
Jó munkát! Ha kérdésed van, keress bátran!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)