2020. március 26., csütörtök

Matematika 2020.03.26. (27.gyakorlás) - András bá

2020.03.26.                     27.gyakorlás
Dolgozat javítása







 4.) Írd a síkidomok sorszámát a megfelelő sorba! 
      Vigyázz, mert van amelyik két sorba is írható!
     Tengelyesen szimmetrikus:
     _____________________________________________
     Középpontosan szimmetrikus:
     _____________________________________________
    
   

Angol - Dóri néni csoportja

Good morning! 

Eddig 13-an töltöttétek ki a dolgozatot (F. Laci, Gréta, Erik, Lala, Viktor, Jani, Sanyi, Ramóna, Ricsi, R. Laci, Balázs, Patrik, Betti).

Láttátok a teszt végén, hogy milyen jegyet kaptatok? Ha nem láttad, de szeretnéd tudni, akkor írj nekem egy e-mailt berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre és megírom neked.

Akik még nem írták meg, azoknak péntekig meghosszabbítom a kitöltés idejét.


Let's start the lesson!

Topic: Cities

Do you like to travel? Have you ever been to another country? Where would you like to go in the future?

Unfortunately, we can't travel now, so let’s make an imaginary trip to my favourite city, London!

1) Video

Watch this video about London and do the tasks that come up during the video. Make a screenshot of your results at the end.
(Nézd meg ezt a videót és oldd meg a feladatokat, amik közben megjelennek. A videó végén készíts egy képernyőképet az eredményedről.)


2) Layla’s trip to London

Tankönyv 44. oldal 1. feladat

Read the text about Layla’s holiday in London. (Olvasd el a szöveget Layla londoni útjáról!)

Which sights would you visit in London? Write it in a comment under this post. (Te melyik látványosságokat néznéd meg Londonban? Írd le egy kommentben a bejegyzés alatt!)

3) Vocabulary

What do these words and expressions mean? (Mit jelentenek ezek a szavak és kifejezések? Nézz utána és írd ki a szótárfüzetedbe!)

sightseeing,        all the time,          flag pole,          tower,   
  
 sore,              stadium,              firework display,               natural history


A szótárfüzetedről a képet és a videóról a képernyőképet kérlek, küldd el a következő linken (ITT) vagy e-mailben a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre.


Szorgalmi: My favourite sight in London is the Tower of London.
You know why? Because you can see a lot of interesting things there: beefeatersravensghosts and even jewels! Here’s a little reading about it, if you are interested. (READING)
Send your answers to me in an email.

Kézműves szakkör III.26.


Kedves szakkörösök!
Ha van kedvetek, tartsatok velem mai is egy kis kézműveskedésre!
Szájmaszkot fogunk készíteni varrógép nélkül. Tudom, hogy nagyon ügyesen varrtok már kézzel, így csak követni kell a videó lépéseit.
Bármilyen textilt használhatsz, lehet konyharuha, régi ágynemű darabja is.
A textil maszk nagy előnye, hogy mosható, vasalható.Mint tudjuk, a vírus elpusztul a hőtől.
Akkor kezdjük:

ITT

Jó munkát: Angi néni

Történelem III.26.


Kedves hetedik bések!
Tudom, hogy sokaknak nehéz ez a digitális átállás, de szeretném, ha a jövő hétre elküldenétek a múlt heti anyagokat legalább. Ez már a negyedik távoktatós óránk!
A mai órára érdekességeket hoztam az első világháborúról.
Nézd meg a videót, majd készíts egy 5 pontos , kulcsszavas vázlatot! Rajzolhatsz is. ( Örülnék neki)
Kíváncsi vagyok, számodra melyik tény volt a legérdekesebb, ezért írd le ezt is a füzetedbe!
Érdekességek
Ezzel a kvízzel pedig gyakorolhatsz, és további érdekességeket tudhatsz meg.
Kvíz

A füzetbeli vázlatodat, véleményedet fotózd le, és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail címre!
Ne feledd a TÁRGY rovatba beírni a nevedet, tantárgyat és a dátumot!

2020. március 26. Német

Kedves hetedikes!

Egy kis ismétlés

a) Emlékszel még a dürfen segédigénkre? Jelentése: szabad.

Ich darf Mineralwasser trinken. = Ihatok (szabad innom) ásványvizet.
Ich darf nicht Schokolade essen. = Nem ehetek csokit. tagadás
Ich darf keine Schokolade essen. = Nem ehetek csokit. tagadás

b) müssen segédige jelentése: muszáj

Ich muss Sport treiben. = Muszáj sportolnom.

Mindig a mondat 2. helyén állnak (ragozott ige)!

1. feladat

a) Keresd meg a müssen és a dürfen segédigék ragozott alakjait!
b) Írd ki őket a füzetedbe! (ich, du, er/sie/es, wir, ihr, sie/Sie)



2. feladat

A munkafüzetben dolgozz tovább!

Mf. 29. oldal 5. feladat: Csoportosítsd a kifejezéseket! Mit muszáj csinálnom? Mit nem szabad csinálnom?

Mf. 29. oldal 6. feladat: Írd ide a dürfen ige ragozott alakjait!

Mf. 29. oldal 7. feladat: Egészítsd ki a mondatot a dürfen ige megfelelő alakjával!

❕ Figyelem 

Hétfőnként a Microsoft Teams felületén tartunk majd online tanórát. Az első ilyen találkozás jövő hétfőn (márc. 30.) 10 órakor lesz! Gyertek majd! Várlak titeket szeretettel! 🥰

Majd ott ellenőrizzük a megoldásaidat!

Erika néni

Informatika - 2020.03.26.

Kedves Diákom!

Végre elérkeztünk az internet és levelezés rész számonkéréséhez!

A feladatod a múlt hetihez hasonlóan három internetes keresés és egy levél küldése.

Kérlek, ne felejtsd el a levél üzenetébe begépelni az internetes keresés kérdéseire a válaszokat!

Jöjjenek a feladatok!

Internetes keresés:
A megtalált válaszokról készíts képernyőképet!
  1. Hányféle térfogatnövelő szer található az élelmiszeradalékok azonosítására szolgáló E-számok között?
  2. Milyen kötelező védőoltást kell kapnia az embernek, ha Elefántcsontpartra utazik?
  3. Mikor indul és mi a neve az utolsó Intercity vonatnak, amelyik Sopronból Győrbe közlekedik jövő hétfőn?

Levél küldése:
1.       A levél tárgyába írd be a nevedett! [1 pont]
2.       Mellékeld a levélhez a kereséseidhez készített képernyőképeket!
3.       A levél szövegébe írd be a rövid válaszokat a keresés kérdéseire!
4.       Küldd el a levelet a szalay.balazs@vargatamas.hu címre!

2020.március 26. Ének

Hahó hetedikesem!

A "Lisztes" bejegyzésben már említettem, hogy Liszt apósa volt egy másik jelentős romantikus zeneszerzőnek. Emlékszel, ki volt ő?

Igen, ő Richard Wagner, az operairodalom egyik legnagyobb, máig nagy becsben tartott ünnepelt alakja, a zenedráma megteremtője.
Ugyanakkor elviselhetetlenül önző és arrogáns ember. Úgy vélte:

                       "a világ tartozik nekem annyival, amennyire szükségem van".



Mindenesetre csodálatos életművet alkotott, és az általa 1876-ban elindított Bayreuthi Ünnepi Játékok, amely a világ legjelentősebb operafesztiválja, még ma is megrendezésre kerül minden évben.

Számtalan remekműve közül kiemelkednek operái, melyek zömmel a germán és skandináv mítoszokat és népmeséket dolgoznak fel.

Trisztán és Izoldája a Shakespeare-nél már megismert Rómeó és Júlia történet egyik változata.




A Nibelung gyűrűje című négyrészes operasorozatának szövevényes története középpontjában egy gyűrű áll, amely tulajdonosának hatalmat ad a világ felett. Szereplői természetfeletti lények és halandók vegyesen, akiknek sorsa a gyűrű körül forog. Hogy miről szól, azt olvasd el egy Wagner-korabeli újságíró tollából:

"Siegfried egy testvérpár, Siegmund és Sieglinde frigyéből született, így nagybátyjának fia és anyjának unokaöccse. Nőül veszi Brünhildét, aki éppúgy Wotan leszármazottja, mint ő maga, ekként sógora nagynénjének, Sieglinde-nek, aki egyben az anyja is. Siegmund viszont húgának apósa, és egyben férje is. Wotan, mint Brünhilde nagynénjének apja, egyúttal leányának mostohabátyja, ami nem akadályozza meg abban, hogy gyermekeinek, Siegmundnak és Sieglinde-nek apósa legyen. ha az örökség felosztására kerülne a sor, a helyzet rendkívül nehézzé válna. Szerencsére erre nem kerül sor, mert a befejező részben, Az istenek alkonyában a szereplők meghalnak, örökösök nem maradnak."

Szólj, ha kibogoztad! 😁


A tetralógia egyik darabja A walkűr című opera. 



🎵Hallgasd meg EZT a részletet az operából!

A valkűrök a skandináv mitológiában kisebb jelentőségű istenségek, Odin szolgálói. A feladatuk az volt, hogy kiválasszák a csatában elesettek közül a leghősiesebbeket, és a valhallába vigyék őket, hogy einherjarok (szellemek) legyenek belőlük. az einherjarokra Odinnak volt szüksége, hogy az oldalán küzdjenek a világvégén (Ragnarök) elkövetkező előre megjósolt csatában.

🎵Ez ismerős, ugye? Katt IDE !


Már csak egy kérdésre válaszolj: hol találkozhattál ehhez hasonló, egy gyűrű köré épülő történettel?

🎵Segítek, katt IDE !

Viszonthallásra!👂





Jelenléti Ív

Kedves 7.b osztály tanulói!


Kérlek írjátok a neveteket a megjegyzés rovatba a szokásos módon. Ezzel látom, hogy ki nézte meg a blogot.

Kérlek 10 óráig tedd meg ezt!

Köszi.

Anikó néni

Angol-Anikó néni


Dear Students!

 

1.óra

1. feladat

Az előző órán elolvastátok és lefordítottátok a KIDS: DYLAN'S PLAN című részt. Most kérlek másoljátok le a füzetbe angolul!

Tk. 50.oldalon található a szöveg.

Aki magyarul is lefordítja, az szorgalmi 5-ös kap! Töltsd fel IDE!!!


2. feladat


Mf. 40.o./1.
Pótold a lemásolt szöveg alapján a hiányzó szavakat!


3. feladat


Mf. 40.o./2
Használd a dobozban látható kifejezéseket és írd őket a megfelelő helyre!

Best wishes!



2.óra 

Mindenki jelentkezzen be a teams.microsoft.com szobába, mert élő online órát tartunk!!!! 11 órakor csütörtökön.




Irodalom

 Kedves Gyerekek!


A mai órán még mindig maradunk Petőfi forradalmi költészeténél.

Ma a Föltámadott a tenger című verset fogjuk elemezni. Tk. 87.o.

Hallgasd meg ITT!

A föltámadott a tenger című vers két héttel a Nemzeti dal megírása után keletkezett. Míg az utóbbi a magyar nemzetet lelkesítő, mozgósító erejű kiáltvány kiáltvány , addig a Föltámadott a tenger világméretű forradalomról beszél

Gondold végig!

-Milyen a vers hangulata?
-Mit üzen Petőfi ezzel a verssel?
-Kiket szimbolizálnak a hajók? És kiket a tenger?
-Vonj le párhuzamokat és ellentéteket a versből!

Hallgasd meg a zenét ITT!

A zene nagyon jól tükrözi a vers hangulatát. Fenn és a lenn váltakozik.


Vázlat kerüljön a füzetbe!


Petőfi Sándor: Föltámadott a tenger



Keletkezésének körülményei: az 1848-as forradalom  kitörést követő hetekben írta. Világméretű forradalomról beszél benne a lírai én.
Jelképek a versben, melyek metaforaként vannak jelen.
tenger=nép
vihar=forradalom
viharos tenger= népfelkelés
a tengeren hánykódó gálya= király ill. az arisztokraták

 Az allegória hosszabb gondolatsoron, versszakon vagy egy egész versen át kifejtett metafora vagy megszemélyesítés.  

A költemény jelentős versszervező erői a párhuzam, a fokozás és az ellentét. A lírai alany egyre erősödő forradalmi mondanivalójával párhuzamosan egyre fokozódik, egyre félelmetesebbé válik a (a nép) tenger ereje .  Ugyanakkor a vihar erősödésével a hajók helyzete egyre reménytelenebb lesz.

A vers hangulata szenvedélyes,rapszodikus.

A vázlatot tanuld meg!


FONTOS!!! A verset meg kell tanulni április 8-ra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Meghallgathatod a Red Bull Pilvaker feldolgozásában is ITT


Jó munkát!