2021. március 12., péntek

Kémia Energiaforrások 03.12

 Energiahordozók           tk. 80-85 oldal

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két –három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!

A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni.

 

Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                          Név: ____________________

1.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               2 pont

2.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              2 pont

3.Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               4 pont

4.Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                              3 pont

5.Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(és a 84. is!!!)    11 pont

6.Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!

A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7.Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                          4 pont

8.Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)

9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)

10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11.Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?

12.Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14.Mi az alapvető különbség a napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15.Nézz utána! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                         3 pont

Ez két tanítási óra anyaga lenne, így a szünet előtt szerintem meg tudsz vele birkózni!

Beküldési határidő: március 19, péntek 16 óra.

garaiedit@gmail.com


Be kell küldened a Műanyagokat és az Energiahordozókat! (Egy vázlatot és egy "dolgozatot")

Jó munkát!

Testnevelés-Kézilabda, lövések 2.

 Sziasztok!

Folytatjuk a kapura lövéseket.

 Felugrásos lövés:

Lendületszerzésnél igyekezz mind a három lépést kihasználni (bal-jobb-bal)
• a jobblábas lépésnél (jobb lábas lépés hosszabb, súlypont süllyesztése)
• az utolsó ballábas lépésnek kettős szerepe van: kitámasztás és felugrás helyének optimális kiválasztása
• az elrugaszkodás előkészítése: bal lábról kell elrugaszkodni 
• felugrás közben a bal váll erőteljesen befordul előre az ugrás irányába, és ezzel egy időben megtörténik a labda felkészítése
• a lövőmozdulatot a felugrás legmagasabb pontján kezd meg.
• a dobókar a váll fölött a fejhez közel tartja a labdát
• dobást a lendítő láb (jobb) rugó mozdulatával indítjuk
• a könyök vezeti a mozdulatsort (a kidobás pillanatáig a vállvonal felett kell lennie)
• a lövés mozdulatsorát a csukló ostorcsapásszerű mozdulata zárja
• a lövés után a játékosnak lehetőleg fel kell készülnie a biztonságos talajfogásra.


Felugrásos lövés. Kattincs ide!



Mai mozgásos anyag:
NÉZD MEG A VIDEÓT! Kapura lövések otthon VIDEÓ

Készítettem nektek egy edzésnapló formátumot a hétre. Töltsétek ki, és a szokásos módon küldjétek vissza! Edzésnapló itt 👉EDZÉSNAPLÓ 2021.03.12.

Földrajz - 03.12.

 Kedves Nyolcadikos!

 

A mai órán a Balkán-térség országaihoz kapcsolódó munkafüzeti feladatok megoldása vár rád: 

28.o.1.,2.,3.,4. és a 29.o.5.feladat

Várom a munkafüzetről a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

FONTOS:

Keddig ismételd át, amit eddig Dél-Európáról megtanultál:

/A Földközi-tengerre néző Dél-Európa, A tipikus mediterrán ország:Spanyolország és Olaszország, A mozgalmas Balkán-térség országai/

A keddi (03.16.) órán számonkérés lesz ebből a három leckéből. Akkor fog megjelenni a feladat, amikor óránk lenne és egy órád lesz majd megoldani és elküldeni nekem. Így készülj.

Marianne néni

Matematika Edit nénivel Pitagorasz -tétel 03.12

 Kedves Nyolcadikosok!

96. óra Pitagorasz-tétele

Megmenekültök a kivágásoktól, ragasztgatásoktól, a bizonyítás leírásától. Nincs suliba járás...
Mindezt videón nézzük meg!

1) Nyisd ki a tankönyvedet a 90. oldalon!

 Írd le pirossal a tételt! (lap teteje)
    Tétel: A derékszögű háromszög befogóira emelt négyzetek területeinek összege egyenlő az átfogóra
    emelt négyzet területével. a2 + b2 = c2 (Felső idexet használj!)
    négyzet területével.
    Rajzold le a bal oldali első ábrát! (vonalzóval, körzővel, a háromszög oldalai legyenek b=4 cm,
    a=3 cm, c = 5 cm.) Színezd is ki, ha akarod, de szép legyen az ábrád!
    Írd az ábrád mellé: a, b oldal befogók, a c oldal az átfogó.  a2 + b2 = c2 (Felső idexet használj!)
    A tétel röviden:
    Bármely derékszögű háromszög befogói négyzeteinek összege egyenlő az átfogó négyzetével.
                                                     a2 + b2 = c2

 2) Nézzük meg a tételt és a bizonyítását! FONTOS! 
      
       https://www.youtube.com/watch?v=A2FjOCmvWM8


Hf. A videó ismételt megnézése, a három tétel (mondat) megtanulása
Beküldendő: A két tétel leírása, a 90. oldalon levő 3 ábra elkészítése vonalzóval, körzővel.
Gyönyörű legyen!
Küld el az elkészített Pitagorasz tételt! garaiedit62@gmail.com
Szép hétvégét kívánok Nektek!

Anikó néni-Angol

 

Dear Students!

                                        

                          

      


A mai óra feladata:

-Akik a Szent István Általános Iskola angol versenyén részt vettek, azok a REDMENTA felületén figyelmesen oldják meg a Nature Tour verseny 3. fordulóját. Az eddigi versenyeken párban dolgoztatok. A párok segítsék egymás munkáját!

Ügyesek legyetek!


-A többiek, akik nem versenyeznek az alábbi gyakorló feladatokat oldját meg! A feladatokat addig csináld, amíg nem lesz hibátlan minden egyes rész!

Feladat 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Have a nice weekend!