2020. március 18., szerda

Osztályfőnöki óra

Kedves Gyerekek!

Mivel osztályfőnöki órát is kell tartani, ezért most küldök nektek egy oldalt, ahol tanulás módszertani tippeket találsz.

ITT

Testnevelés: Zenére végzett összefüggő gimnasztika sor.

Kedves gyerekek!

A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.

A videó megnézéséhet kattincs ⇨ide

Jó mozgást mára!
Szilvi néni

A periódusos rendszer (március 18. szerda)


A füzetetekbe Írjatok óraszámot, címet és egy rövid  vázlatot!

Óraszám: 37. óra
Cím: A periódusos rendszer

Olvasd el nagyon figyelmesen a leckét a 72-74. oldalig.
Csak akkor értheted meg, ha a periódusos rendszert is nézed folyamatosan a könyv hátsó borítóján.

A 74. oldalon levő barna részből írj vázlatot! Szedd pontokba, rövidítsd le!
A legtöbb mondatnak fontos jelentése van.

Ha készen vagy  a vázlattal, oldd meg a munkafüzet 46. oldalán levő 3 feladatot!

Ha problémád van és nem boldogulsz írj az email címemre:
garaiedit62@gmail.com

Ha bármelyik elemre kiváncsi vagy ezt az interaktív periódusos rendszert kipróbálhatod!


fizika 2020.03.17

Sziasztok!


Téma: Levegő nyomása

A légnemű anyagoknak is van súlya, tehát van nyomása is.

Mitől fűgg:az anyag sűrűségétől
                  Tengerszint feletti magasságtól

Nézzél utána Toricelli kisérletnek.

Keressél érdekességeket Toricelli életéről.
  Hf: tankőnyv 83 old.GV 1,2,3

Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.

Kedves Diákom!

0b14e4529ab8d8035dbcbb262453e7b9.png


Örömmel látom, hogy a feltöltések szépen mennek, de lenne egy-két kérésem.

  1. Az elkészített munkákat innentől kezdve tollal írd a füzetbe, hogy jól látszódjon!
  2. A fényképen látszódjon a neved is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kapok, ez megkönnyíti az átnézést!
  3. Egy beadandó munkát csak egyszer tölts fel!

A mai napon új anyagot kezdünk, ehhez kérlek, nézd végig figyelmesen az alábbi videót!


Feladat
Nézd meg újra a videót és próbáld meg megfogalmazni, mit jelenthetnek az alábbiak!

  1. Hozzárendelés:
  2. Függvény:
  3. Értelmezési tartomány:
  4. Értékkészlet:
  5. Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami függvény:
  6. Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami nem függvény:
  7. A poszt tetején lévő hozzárendelés, vajon függvény-e, és miért?
  8. Ha igen, mi az értelmezési tartománya és az értékkészlete?
  9. Mi lehet a hozzárendelés szabálya?
  10. Bónusz kérdés: mit gondolsz, mi lehet az óra címe?  
A válaszaidat írd le a füzetedbe, fényképezd le, és töltsd fel az alábbi linken!

Jó munkát!



Határidő: 2020.03.18. 16 óra

Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá

2020.03.18.                          99.óra
 Középpontos tükrözés

1.) Olvasd el a Tk.: 116.o. felső felét!

2.) Tk.: 116.o. 1.példa

     
3.) Nézd meg a videót nagyon figyelmesen és szerkessz 
     a tanárral együtt!
      Video

4.) Tk.: 118.o. 2.példa
      Rajzold közben, amit olvasol!

5.) A rajz alapján sorold fel a középpontos tükrözés 
     tulajdonságait! 
  

Hf.: Tk.: 119.o.20.feladat
Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!
Ide töltsd fel!

2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel




Hahó hetedikesem!

Van még egy mondatrész, amelyet már többször említettem: ez a jelző.

Írd fel címként a füzetbe: A jelző

A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.

A jelzőnek három fajtáját tanuljuk:
  • minőségjelző
  • mennyiségjelző
  • birtokos jelző

Jelölésük:  a mondatban …………. aláhúzás

                        minőségjelző: mi
                        mennyiségjelző: me
                        birtokos jelző: b

                   ágrajzban Jmi , Jme , Jb 

Nézzünk néhány példát! Kerüljön ez is a füzetedbe!


Minőségjelző:                  Lacinak tetszett az új film.

            Milyen film? Új. Ez a minőségjelző.


Mennyiségjelző:            Reggelente megiszom két kávét. (én)

            Mennyi kávét iszom? Két (kávét). Ez a mennyiségjelző.


Birtokos jelző:               Szombaton megnősült a szomszéd fia.

            Kinek a fia? A szomszéd(nak). Ez a birtokos jelző.


Előfordul olyan is a mondatokban, amikor valamit kifejtünk, pontosítunk. Ez az értelmező, amelyet ebben a mondatban látsz:

Vegyél ruhátcsinosat! (te)              jele: Jé


Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg az alábbi feladatokat! Használhatod segítségképpen a füzetbe leírtakat, illetve a tankönyv 105. oldalát.


62. oldal: 1. feladat
64. oldal: 6. feladat, a) és b) része is
65. oldal: 7. és 8. feladat
70. oldal: 6. feladat elemzés része

A megoldásokat névvel ellátva fényképezd le, és küldd el IDE !

Jó munkát kívánok!

Nyelvtan - Kata néni

Drága, szívemcsücske hetedikeseim!

Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)

1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?

Jelölése a mondatban: 
Jelölése az ágrajzban: Hr


3. Most lássunk három példát közösen!
Mit állítok? vett
Ki vett? Sári
Mit vett? virágot
Mikor vett? születésnapján
Kinek? az anyukájának

Mit állítok? írt
Ki írt? Lili
Mit írt? SMS-t
Mikor írt? tegnap
Kinek írt? a testvérének

Mit állítok? jelent
Mi jelent? haza
Mit jelent? házat, virágot, templomtornyot
Kinek jelenti? nekem

4. Próbáld meg önállóan elemezni a következő három mondatot! Ha elkészültél, fotózd le a füzetedből a ma írtakat, és töltsd fel a képet IDE.

Peti lelkesen mesélte el szüleinek a napi tananyagot.


Zsiga hozott nekem egy kiskutyát a vásárból.


A hetedikes csoportomnak kizárólag jó mondatokat írok.


5. Zárásként ITT egy klassz kis feladat a megtanult határozókkal. 

Köszönöm a mai munkád, várom a feltöltéseket!
Kata néni 


Nyelvtan-Anikó néni 2020.03.18.

Kedves Gyerekek!


A mai órán a következőket kell megcsinálnotok:

Mf: 51.o. 19f., 20f., 21f., 22.,
       52.o. 24.f.

A következő mondatokat elemezd le a füzetedbe és készíts hozzá ágrajzot!

1. A vásárt autóbusszal és villamossal is könnyen meg lehet közelíteni.
2. A rossz cipőkkel együtt a használt rongyokat is kidobták a kukába.
3. Miklós az öccsével utazott el a távoli havasokba sielni.
4. A bírkózó egy ügyes mozdulattal ellenfele mögé került.
5. Pulóverrel a kezében sétált az utcán az egyik lány.


A mondatelemzést IDE töltsd fel!

Gyakorló feladatok ITT


Jó munkát!



Irodalom 2020.03.18.


Sziasztok Gyerekek!

A mai óránk témája Petőfi Sándor forradalmi költészete, azon belül is az Egy gondolat bánt engemet...

Petőfi forradalmi költő. A hazájában tapasztalt társadalmi igazságtalanság és az idegen uralom tette forradalmárrá. Tudta, hogy az egyenlőtlenség a világ minden táján jelen van. Abban bízott, hogy a népek mind összefognak és lerázzák magukról az elnyomók hatalmát.

Hallgasd meg a verset! ITT

Képtalálatok a következőre: eugéne delacroix a szabadság vezeti a népet



-Milyen a vers hangulat?
-Milyen érzéseket vált ki belőled?
-Kit szólít meg a vers?
- Milyen példákat hoz az eseménytelen és dicső életre?
-Milyen motívum utal a rabság-szabdság motívumra?
 -Milyen hangokat hallunk a csatajelent alatt?

A vers 36 soros, 5 részre tagolható!

Vázlat: (Füzetbe kerüljön be!) 

I. (1-8.versszak)
Lassú halál elutasítása, hasonlatokkal mutatja be.

II. (9-12. versszak)
A gyors halál metaforájából épül fel.

III. (13-20. versszak)
A jelenben vagyunk. A líra alany reménye szerint hamarosan elkezdődik a "rabszolga népek" világméretű harca a zsarnokság ellen, a világszabadságért. Ez a központi gondolata a versek: világszabadság.

IV. (21-30. versszak)
A lírai alany személyes kívánsága- hőssé válni -fogalmazódik meg. Ez egy hatalmas romantikus kép.

V. (31-36. versszak)
Lelassul a vers, visszatér a vers eleji ritmusa. A dicső halál kép megjelenik, melyre a lírai alany vágyik.

A költemény versszervező erői az ellentétek és a fokozás. Az erőteljes színek és hangok is hozzájárulnak ahhoz, hogy a lírai alany megfogalmazza vágyait, félelmeit. A záróképben a világszabadságért életüket áldozók hősi halálát és temetését.

Műfaja: rapszódia: szenvedélyes hangú, felindult lelkiállapotot tükröző, szaggatott szerkezetű és gondolatmenetű, egyenetlen ritmusú lírai költemény.

A vázlatot meg kell tanulni!!!!

Jó munkát!