Kedves Gyerekek!
Mivel osztályfőnöki órát is kell tartani, ezért most küldök nektek egy oldalt, ahol tanulás módszertani tippeket találsz.
ITT
2020. március 18., szerda
Testnevelés: Zenére végzett összefüggő gimnasztika sor.
Kedves gyerekek!
A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.
A videó megnézéséhet kattincs ⇨ide
Jó mozgást mára!
Szilvi néni
A periódusos rendszer (március 18. szerda)
A füzetetekbe Írjatok óraszámot, címet és
egy rövid vázlatot!
Óraszám: 37. óra
Cím: A periódusos rendszer
Olvasd el nagyon figyelmesen a leckét a
72-74. oldalig.
Csak akkor értheted meg, ha a periódusos
rendszert is nézed folyamatosan a könyv hátsó borítóján.
A 74. oldalon levő barna részből írj
vázlatot! Szedd pontokba, rövidítsd le!
A legtöbb mondatnak fontos jelentése van.
Ha készen vagy a vázlattal, oldd meg
a munkafüzet 46. oldalán levő 3 feladatot!
Ha problémád van és nem boldogulsz írj az
email címemre:
garaiedit62@gmail.com
Ha bármelyik elemre kiváncsi vagy ezt az
interaktív periódusos rendszert kipróbálhatod!
fizika 2020.03.17
Sziasztok!
Téma: Levegő nyomása
A légnemű anyagoknak is van súlya, tehát van nyomása is.
Mitől fűgg:az anyag sűrűségétől
Tengerszint feletti magasságtól
Nézzél utána Toricelli kisérletnek.
Keressél érdekességeket Toricelli életéről.
Hf: tankőnyv 83 old.GV 1,2,3
Téma: Levegő nyomása
A légnemű anyagoknak is van súlya, tehát van nyomása is.
Mitől fűgg:az anyag sűrűségétől
Tengerszint feletti magasságtól
Nézzél utána Toricelli kisérletnek.
Keressél érdekességeket Toricelli életéről.
Hf: tankőnyv 83 old.GV 1,2,3
Matematika Balázs bácsival - 2020.03.18.
Kedves Diákom!
Örömmel látom, hogy a feltöltések szépen mennek, de lenne egy-két kérésem.
- Az elkészített munkákat innentől kezdve tollal írd a füzetbe, hogy jól látszódjon!
- A fényképen látszódjon a neved is, mert bár anélkül is be tudom azonosítani, hogy kitől mit kapok, ez megkönnyíti az átnézést!
- Egy beadandó munkát csak egyszer tölts fel!
A mai napon új anyagot kezdünk, ehhez kérlek, nézd végig figyelmesen az alábbi videót!
Feladat
Nézd meg újra a videót és próbáld meg megfogalmazni, mit jelenthetnek az alábbiak!
- Hozzárendelés:
- Függvény:
- Értelmezési tartomány:
- Értékkészlet:
- Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami függvény:
- Írj két példát olyan hozzárendelésre, ami nem függvény:
- A poszt tetején lévő hozzárendelés, vajon függvény-e, és miért?
- Ha igen, mi az értelmezési tartománya és az értékkészlete?
- Mi lehet a hozzárendelés szabálya?
- Bónusz kérdés: mit gondolsz, mi lehet az óra címe?
A válaszaidat írd le a füzetedbe, fényképezd le, és töltsd fel az alábbi linken!
Jó munkát!
Határidő: 2020.03.18. 16 óra
Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá
2020.03.18. 99.óra
Ide töltsd fel!
Középpontos tükrözés
1.) Olvasd el a Tk.: 116.o. felső felét!
2.) Tk.: 116.o. 1.példa
3.) Nézd meg a videót nagyon figyelmesen és szerkessz
a tanárral együtt!
4.) Tk.: 118.o. 2.példa
Rajzold közben, amit olvasol!
5.) A rajz alapján sorold fel a középpontos tükrözés
tulajdonságait!
Hf.: Tk.: 119.o.20.feladat
Csak a házi feladatot töltsétek fel!
Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak!Ide töltsd fel!
2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó hetedikesem!
Van még egy mondatrész, amelyet már többször említettem: ez a jelző.
Írd fel címként a füzetbe: A jelző
A jelző olyan mondatrész, amely valakinek vagy valaminek a minőségét (tulajdonságát), mennyiségét, vagy birtokosát fejezi ki.
A jelzőnek három fajtáját tanuljuk:
- minőségjelző
- mennyiségjelző
- birtokos jelző
Jelölésük: a mondatban …………. aláhúzás
minőségjelző: mi
mennyiségjelző: me
birtokos jelző: b
ágrajzban Jmi , Jme , Jb
Nézzünk néhány példát! Kerüljön ez is a füzetedbe!
Minőségjelző: Lacinak tetszett az új film.
Milyen film? Új. Ez a minőségjelző.
Mennyiségjelző: Reggelente megiszom két kávét. (én)
Mennyi kávét iszom? Két (kávét). Ez a mennyiségjelző.
Birtokos jelző: Szombaton megnősült a szomszéd fia.
Kinek a fia? A szomszéd(nak). Ez a birtokos jelző.
Előfordul olyan is a mondatokban, amikor valamit kifejtünk, pontosítunk. Ez az értelmező, amelyet ebben a mondatban látsz:
Vegyél ruhát, csinosat! (te) jele: Jé
Nyisd ki a munkafüzeted! Oldd meg az alábbi feladatokat! Használhatod segítségképpen a füzetbe leírtakat, illetve a tankönyv 105. oldalát.
62. oldal: 1. feladat
64. oldal: 6. feladat, a) és b) része is
65. oldal: 7. és 8. feladat
70. oldal: 6. feladat elemzés része
A megoldásokat névvel ellátva fényképezd le, és küldd el IDE !
Jó munkát kívánok!
Nyelvtan - Kata néni
Drága, szívemcsücske hetedikeseim!
Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)
1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?
Jelölése a mondatban:
A hetedikes csoportomnak kizárólag jó mondatokat írok.
Szinte végére értünk a határozók megismerésének, csak egyetlen kimaradt van hátra. (Ez azt jelenti, hogy a következő alkalommal gyakorolni, összefoglalni fogunk.)
1. Nyisd ki a füzeted, írd fel címként, hogy Részeshatározó.
2. Másold le a (szokásosan nagyon hosszú) vázlatot, ami így néz ki:
A részeshatározó azt fejezi ki, hogy az alaptagban kifejezett cselekvés vagy történés kinek, minek a részére, javára, vagy kárára megy végbe.
Kérdései: kinek? minek? kinek vagy minek a részére?
Jelölése a mondatban:
Jelölése az ágrajzban: Hr
3. Most lássunk három példát közösen!
Mit állítok? vett
Ki vett? Sári
Mit vett? virágot
Mikor vett? születésnapján
Kinek? az anyukájának
Mit állítok? írt
Ki írt? Lili
Mit írt? SMS-t
Mikor írt? tegnap
Kinek írt? a testvérének
Mit állítok? jelent
Mi jelent? haza
Mit jelent? házat, virágot, templomtornyot
Kinek jelenti? nekem
4. Próbáld meg önállóan elemezni a következő három mondatot! Ha elkészültél, fotózd le a füzetedből a ma írtakat, és töltsd fel a képet IDE.
Peti lelkesen mesélte el szüleinek a napi tananyagot.
Zsiga hozott nekem egy kiskutyát a vásárból.
5. Zárásként ITT egy klassz kis feladat a megtanult határozókkal.
Köszönöm a mai munkád, várom a feltöltéseket!
Kata néni
Nyelvtan-Anikó néni 2020.03.18.
Kedves Gyerekek!
A mai órán a következőket kell megcsinálnotok:
Mf: 51.o. 19f., 20f., 21f., 22.,
52.o. 24.f.
A következő mondatokat elemezd le a füzetedbe és készíts hozzá ágrajzot!
1. A vásárt autóbusszal és villamossal is könnyen meg lehet közelíteni.
2. A rossz cipőkkel együtt a használt rongyokat is kidobták a kukába.
3. Miklós az öccsével utazott el a távoli havasokba sielni.
4. A bírkózó egy ügyes mozdulattal ellenfele mögé került.
5. Pulóverrel a kezében sétált az utcán az egyik lány.
A mondatelemzést IDE töltsd fel!
Gyakorló feladatok ITT
Jó munkát!
Irodalom 2020.03.18.
Sziasztok Gyerekek!
A mai óránk témája Petőfi Sándor forradalmi költészete, azon belül is az Egy gondolat bánt engemet...
Petőfi forradalmi költő. A hazájában tapasztalt társadalmi igazságtalanság és az idegen uralom tette forradalmárrá. Tudta, hogy az egyenlőtlenség a világ minden táján jelen van. Abban bízott, hogy a népek mind összefognak és lerázzák magukról az elnyomók hatalmát.
Hallgasd meg a verset! ITT
-Milyen a vers hangulat?
-Milyen érzéseket vált ki belőled?
-Kit szólít meg a vers?
- Milyen példákat hoz az eseménytelen és dicső életre?
-Milyen motívum utal a rabság-szabdság motívumra?
-Milyen hangokat hallunk a csatajelent alatt?
A vers 36 soros, 5 részre tagolható!
Vázlat: (Füzetbe kerüljön be!)
I. (1-8.versszak)
Lassú halál elutasítása, hasonlatokkal mutatja be.
II. (9-12. versszak)
A gyors halál metaforájából épül fel.
III. (13-20. versszak)
A jelenben vagyunk. A líra alany reménye szerint hamarosan elkezdődik a "rabszolga népek" világméretű harca a zsarnokság ellen, a világszabadságért. Ez a központi gondolata a versek: világszabadság.
IV. (21-30. versszak)
A lírai alany személyes kívánsága- hőssé válni -fogalmazódik meg. Ez egy hatalmas romantikus kép.
V. (31-36. versszak)
Lelassul a vers, visszatér a vers eleji ritmusa. A dicső halál kép megjelenik, melyre a lírai alany vágyik.
A költemény versszervező erői az ellentétek és a fokozás. Az erőteljes színek és hangok is hozzájárulnak ahhoz, hogy a lírai alany megfogalmazza vágyait, félelmeit. A záróképben a világszabadságért életüket áldozók hősi halálát és temetését.
Műfaja: rapszódia: szenvedélyes hangú, felindult lelkiállapotot tükröző, szaggatott szerkezetű és gondolatmenetű, egyenetlen ritmusú lírai költemény.
A vázlatot meg kell tanulni!!!!
Jó munkát!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)