2021. március 24., szerda

2021. március 24. Nyelvtan SzÉva nénivel

 Hahó nyolcadikosom!
Találkozunk 11.55-kor a Teams-ben!

Feladat: 
  • kézzel írt motivációs levél (egyébiránt a motivációs levelet MINDIG kézzel kell írni!)
  • terjedelem- A/4-es oldal
  • tartalom- előélet, tapasztalatok, miért pályázod meg ezt az állást, miért te vagy a legjobb erre az állásra, stb.
Azt, hogy hova pályáznál, te találd ki!

🌪Én például szívesen pályáznék viharvadásznak a tornádók hazájába.... ehhez az álláshoz kellenek előtanulmányok (időjárási ismeretek), gyorsaság, pontosság, jó helyzetfelmérés, gyakorlott vezetési tudomány.... és azért engem kellene, hogy válasszanak, mert nem vagyok félős. 😎

Mintát találsz a tankönyv 71. oldalán. A bal felső, fogalmazáshoz hasonlító önéletrajzot nézd át!

Az elkészült munkákat a tsze@vargatamas.hu e-mail címre várom. Egy heted van elküldeni a feladatodról készült fényképet.

Jó munkát!✌

Angol Dóri nénivel - 2021.03.24.

 Dear Students,

How are you? I hope you are okay!
Are you ready? Let's start!

1) Check homework

Ellenőrizd le a munkafüzeti feladataid! (Mf.: 30./2.; 31./4.)

2) Disagreeing

Hogy fejezzük ki az egyet nem értést angolul? Nézd meg az alábbi példákat!

Pl.: - I can play the guitar. (Tudok gitározni.)
- Oh, I can't. (Oh, én nem tudok.)

- I'm not hungry. (Nem vagyok éhes.)
- Oh, I am. (Oh, én igen.)

 Az eredeti állításban meg kell keressük a segédigét és a válaszban is azt a segédigét kell használjuk (ha az eredeti mondatban állító módban van a segédige - pl: can, akkor a válaszunkban tagadó módban lesz - pl: can't, vagy ha eredetileg tagadó módban volt - pl: am not, akkor a válaszban állító módban kell használnunk - pl: am).

3) Practise

Workbook p. 31, exercise 5 (Mf.: 31./5.) Ne érts egyet a mondatokkal!

Keresd meg a segédigét (ha van) és döntsd el, hogy milyen választ adnál!

(Segítség:
 a következő válaszokból választhatsz:
Oh, I am. /  Oh, we are.  /   Oh, we didn't.   /   Oh, I haven't.  /  Oh, I can't. )

4) Agree or disagree?

Egyetértesz vagy nem értesz egyet az állításokkal? Írd be a neved, menj végig az állításokon és jelöld be, hogy egyetértesz-e vagy sem!

Agree or disagree

A munkafüzeti feladatról (Mf.: 31./5.) küldd el a képet e-mailben (berenyi.dorottya@vargatamas.hu)!

Best wishes,
Dorottya néni

Anikó néni-Nyelvtan

 Kedveskéim!

 

A mai órán témazáró dolgozatot írtok a redmenta felületén.

 

A dolgozat ITT található.

Itt a link is, ha másképp nem boldogulsz:  https://redmenta.com/?solve&ks_id=1033980903

 

Csak egyszer töltheted ki és a mai napon 12-17 óra között. Vigyázz, mert csak 45 perced van! Alaposan gondold végig a feladatokat!

 

Jó munkát!

 

                                                                                                                                        Anikó néni

2021.03.24. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 10:00! Várlak a Teams csoportunkban 10 órakor!

Témánk: Stefan erzählt

Wir wiederholen:


Und wir lesen:




Történelem III.24. szerda

 Kedves nyolcadikosok,

ma 11-től a Teamsben lesz óránk. 

A hidegháború kibontakozásáról fogunk beszélni, vázlatot írni.




Angi néni


Fizika 03.24.

PÁRHUZAMOS KAPCSOLÁS

 

A mai órán a következő két feladat megoldásával fogjuk begyakorolni a párhuzamos eredő ellenállás kiszámítását!

 

U

48 V

100 V

U1

 

 

U2

 

 

I1

 

 

I2

 

 

I

 

5 A

R1

24 Ω

 

R2

12 Ω

100 Ω

R

 

 

 



Egy teszt kitöltéséért is kaphatsz szorgalmi ötöst, ha 85%-os lesz! Hajrá!

https://forms.gle/K5xHexwGMDaMqAmu8


Nyelvtan - Kata néni (március 24.)

 Drágáim, ma 12.00-kor óra a Teams-ben, ahogy hétfőn megbeszéltük!

1. Legutóbb elkezdtünk az idézéssel foglalkozni.

A szó szerinti idézés fajtáit néztük meg:


Ehhez kapcsolódóan feladatod is volt:
Válassz egy idézetet az alábbiakból! Idézd a tanultak alapján szó szerint tetszőleges módon! Dolgozz a füzetedben!

„Bárhol, bármikor, bárkivel megfordulhat a világ.” (Kertész Imre: Sorstalanság)

„Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne.” (Tamási Áron: Ábel a rengetegben)

„A természet hatalmas, az ember parányi.” (Szent-Györgyi Albert)

 

2. A mai órán a feladat ellenőrzése után az idézés további formáival ismerkedünk majd meg. (tk. 58. oldal)

Gyakran előfordul ugyanis, hogy szóban elhangzó vagy írott szöveget úgy idézzük, hogy nem használunk idézőjelet. Ennek az idézési módnak három típusa van: egyenes idézés, függő idézés és szabad függő idézés.



3. Gyakoroljunk!
Idézzük a fenti három módon:
Ugye, könnyű az idézés?

4. mf. 87/

4. Nézzünk egy másik GYAKORLÓ FELADATot is!

5. Oldd meg a mf. 87/11. feladatát (a múlt órai anyag alapján) és a 89/15 feladatát (a mai anyag alapján).

A hétfői és a mai óráról várom a füzetképeket a digitaliskata@gmail.com e-mail címre.


Kata néni


Matematika Edit nénivel Dolgozatírás előkészítése 03.24

 Kedves Nyolcadikosok!

Áttérünk a 8:00 kezdésre. Hátha 8:15-re mindenki be tud jelentkezni. Sajnos a 8:15 - ből kedden már 8:30 lett.
Így az utolsó feladatra már idő sem jutott. Majd Hf. lesz most.

Beszéljük meg részletesen a Hf. megoldását!














1. feladat 
Derékszögű háromszög átfogója 7,5 cm, az egyik befogója 4,5 cm. Mekkora a másik befogó?

2. feladat
Az egyenlő szárú háromszög alapja 10 cm, magassága 8 cm.
Mekkora a tükrös háromszög szára?
Mekkora a háromszög kerülete, területe?

Hf. tk. 94. oldal 49 / c

           94. oldal 48 / c

A négy feladat megoldását küldd el a garaiedit62@gmail.com címre.

Pénteken feladatok megoldásából, Pitagorasz-tétel alkalmazásából dolgozatot írunk.

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.24.

 Kedves Diákom!


A mai órán bebizonyítjuk Pitagorasz tételét, tarts velem!

Hogy is szól a tétel?

Derékszögű háromszög befogóira emelt négyzetek területének összege egyenlő az átfogóra emelt négyzet területével.

vagy kicsit rövidebben:

Derékszögű háromszögben a két befogó négyzetének összege egyenlő az átfogó négyzetével.

(A befogó négyzetén és az átfogó négyzetén a megfelelő szakaszok hosszának négyzetét értjük.)

Anikó néni-Angol

 Dear Students!


Today lesson is in Teams at 10 o'clock.


Topics:

-We are checking the homework.

- Grammar adverbs -ed, -ing Tk.48.o/2.b

-Read the personality 


 Homework Workbook page 38/1, 2 

Az elkészült munkádat töltsd fel a teams angol mappába!!!!


Have a nice day!


                                                                                            Anikó néni