2021. április 23., péntek

Kémia Metanol, ecetsav 04.23

 Kedves Nyolcadikosok!

Folytatjuk!

1.) A metil-alkohol, metanol CH3OH
Miért rendkívül veszélyes a metanol? (kétféle részletes válasz)
Mire használja az ipar?



2.) Glikol

3.) Hangyasav HCOOH

4.) Az ecetsav ( színtelen, szúrós szagú folyadék, amely vízzel minden arányban elegyedik. Viszonylag gyenge sav. Számos fémet (pl. cinket, magnéziumot) hidrogénfejlődés közben old. Karbonátokból (mészkőből, szódából, szódabikarbónából) szén-dioxidot szabadít fel. Híg, vizes oldatát ecetnek nevezik. Az étkezési ecetet elsősorban biológiai úton állítják elő etil-alkoholból. 

Hf. tk. 91-92. oldal 

Matematika gyakorló Edit nénivel 04.23

 Kedves Nyolcadikosok!

Ha bizonytalan vagy a tudományodban, Ismételj!

A paralelogramma területe (7 perc)  https://www.youtube.com/watch?v=djhJ8_oDO-Y

Deltoid területe (3 és fél perc):  https://www.youtube.com/watch?v=74abUf_5gpQ

A rombusz területe (3 és fél perc):  https://www.youtube.com/watch?v=Db0ENAuopf0


Ha  már mindent tudsz, ezekből minél többet csinálj meg!

Négyszögek: https://learningapps.org/1554179    (első nyolc tankocka + a négyszögek területe)

Jó munkát!

Testnevelés-Sportjátékok 2021. 04. 23.

 Sziasztok!

Ma egy-két szabályt átveszünk a labdarúgásból és a röplabdából, illetve átnézzük a bemutatási anyagokat.

Labdarúgás:

Posztok

  • Kapus: speciális poszt, feladata, hogy megakadályozza -akár kézzel- hogy a labdát az ellenfél a kapuba juttassa. A 16-os vonalon kívül ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint a többi mezőnyjátékosra. Felszerelése eltérő színű a többi játékosétól.
  • Hátvédek (védők): Feladatuk az ellenfél gólszerzési kísérleteinek megakadályozása.
  • Középpályások: Előkészítik a labdát a támadóknak.
  • Csatárok: Legfontosabb feladatuk a gólszerzés, ezért általában ők a csapat legismertebb játékosai.
Labdarúgás bemutatási anyag:
  • Labdavezetés bójasor megkerülésével oda vissza 2x.
  • Labdavezetés rüszttel bójasor megkerülésével. Oda jobb láb, vissza bal láb.
  • Labdavezetés talppal előre utolsó bójáig, majd hátra talppal.
  • Szlalom labdavezetés előre, majd hátra a bóják között.
Röplabda:

Forgásrend
A csapatok kezdő állásrendje határozza meg, és az egész játszma alatt be kell tartani.
Első sorköteles játékosok: A héló előtt álló három játékos.
Hátsó sorköteles játékosok: A második sorban álló három játékos. Ők nem sáncolhatnak.

A MÉRKŐZÉS MEGNYERÉSE: A mérkőzést az a csapat nyeri, amelyik három játszmát nyer. Egy játszma 25 pontig tart és két pont különbséggel kell megnyerni. A döntő (5.) játszmát 15 pontig, legalább 2 pont különbségig kell játszani.

Röplabda bemutatási anyag:
  • kosárérintés 4db
  • kosárérintés 2x, fejérintés, majd kosárérintés 1x
  • Kosárérintés közben folyamatosan ereszkedés guggolásba, majd emelkedés állásba.
  • Alkarérintés 4x
  • Alkarérintés 2x, térdérintés, alkarérintés 1x
  • Egy kosárérérintés, egy alkarérintés 2x
Találkozunk a Teamsben 10 órakor!

Szilvi néni

Matematika Edit nénivel TK felmérés 04.23

  Kedveseim! 

Íme a dolgozat feladatai!

Készíts minden esetben ábrát a szokásos jelölésekkel, gyűjtsd ki az adatokat!!!

Egyik feladatot a másiktól vonalzóval húzott vonallal válaszd el!

 


1) Négyzet kerülete 3,68 m.
    Mekkora az oldala?
    Mekkora a területe?

2) Téglalap alakú terítő hossza 240 cm, szélessége 140 cm. Hány négyzetméteres a terítő?

3) Paralelogramma adatai:         a = 6,4 m;       b = 4,0 m;       ma = 30 dm!
     Mekkora a kerülete? Hány négyzetméter a területe?

4) Tükrös háromszög alapja 42 cm, magassága 28 cm.
     Mekkora a szára?
     Mekkora a területe?
     Mekkora a kerülete?

 5) Rombusz:      a = 10 cm;     e = 12 cm;       f = 16 cm;       m = 9,6 cm
     Számold ki kétféleképpen a területét!

 6) Egy trapéz alakú szántóföld két párhuzamos, egymástól 320 m távolságban levő út között terül el. A       párhuzamos oldalainak hosszúsága 230 m és 270 m.
     Mekkora a szántóföld területe? Add meg a területet hektárban is!

Jó munkát! Beküldési határidő, most péntek 10 óra!!!! garaiedit62@gmail.com


Angol-Anikó néni

 Dear Students!


I am sending some videos for you. Watch them because we will speak about them next lesson.


 

 

 

 

Földrajz - 04.23.

 

Kedves Nyolcadikos!
 
13:00 - Teams
 
Az országok jellemzéséhez a szempontok már ismertek:

FŐVÁROS
TÁJAK
FOLYÓK
VÁROSOK

A mai feladatod, miután elolvastad a leckét, hogy Ausztria és Szlovénia (tk. 100.o.) vázlatát elkészítsd.
A tájakat, folyókat és a városokat is egymás alá sorold fel (vastagon szedve szerepelnek a tk.-ben) és mindet keresd meg az atlaszban (Közép-Európa).

Mf.: 48.o.1.f. (A lap alján, majd folytatódik a következő oldalon.)
        49.o. 6.f.
Szorgalmi feladat 5-ért: 50.o.7.f.

Várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu


Marianne néni

Informatika - 2021.04.23.

Kedves Diákom!


A mai online órán programozni fogunk.

  • Hogy mi is az a Scratch? Egy olyan program, mely arra való, hogy programokat hozzunk létre.
     
  • Miféle programokat? Például játékokat, animációkat, történeteket.

A kezelői felülete könnyen áttekinthető, ráadásul le sem kell tölteni! Elérhető online is a fenti linkre, vagy ide kattintva. Természetesen telepítheted is, de ha mégis az online megoldás mellett döntesz, csak kattints rá a "Kezdj alkotni!" gombra. Ezután máris indul a játék.

Mielőtt azonban belefognál, érdemes a nyelvet átállítani magyarra, kattints a bal felső sarokban a Földgömb ikonra - közvetlenül a Scratch felirat mellett -, majd válaszd ki, hogy "Magyar"!

Node hogy is készül egy program? Hogy működik a Scartch? Ezt az alábbi videóból megtudod!



Sem regisztrálnod, sem bejelentkezned nem szükséges, ha kész vagy a munkáddal, kattints rá a Fájl menüre, és válaszd ki, hogy "Mentsd le a számítógépedre"! Ezek után megtalálod a munkádat a Letöltések mappádban. Ha megtaláltad, érdemes átnevezned értelemszerűen, hogy tudd, mit is csinál. 

Ha újra meg szeretnéd nyitni, akkor először indítsd el online a Scratch-et, majd a Fájl menüben válaszd ki, hogy "Load from your computer" (betöltés a számítógépedről), tallózd be a fájlt, és ott folytathatod a munkát, ahol abbahagytad.

Matematika Balázs bácsival - 2021.04.23.

Kedves Diákom!

A mai online órán is kerületet, és területet számolunk.

Tarts velem!



  • Egy téglalap alakú faldarab árnyéka a vízszintes talajon paralelogramma alakú. A fal szélessége 4,4 m. Az árnyék a fal tövétől 2,5 méterre nyúlik. Mekkora részt árnyékol a fal?

  • Egy paralelogramma négy csúcsának koordinátái 𝐴(3;0), 𝐵(9;2), 𝐶(7;6), D(1;4). Mekkora a területe?

  • Számold ki a deltoid területét, ha adott az e és f átlójának hossza!
    e = 16 cm, f = 28 cm

  • Egy 5 cm oldalhosszúságú rombusz átlóinak hossza 6 cm, illetve 8 cm. Milyen távol van egymástól a két párhuzamos oldala?

  • Mekkora a trapéz területe, ha a = 47 mm, m = 18 mm, c = 13 mm?


  • Egy tűzfal trapéz alakú. Mennyi vakolatra lesz szükség a felújításnál, ha m2-enként 32 kg anyagot használnak fel?

  • Mekkora a területe a következő háromszögnek? a = 67 dm, m𝑎 = 38 dm

  • Egy szabályos háromszög kerülete 12 cm, magasságát 3,6 cm-nek mértük. Mekkora a területe?

Matematika Imre bácsi 8.o.

 

Kedves Nyolcadikosok!

A mai napon 8 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

Téma: Tudáspróba

 

Matematika Gyakorló óra Imre bácsi

 Kedves Nyolcadikosok!

A mai napon 9 órai kezdéssel online órát tartunk, kérek mindenkit, hogy időben csatlakozzon az órához.

Téma: Kerület és területszámítás

Feladatok:

https://learningapps.org/7609128

https://learningapps.org/13148363

https://learningapps.org/9457980