2020. május 18., hétfő

Matematika 2020.05.18. (127.óra) - András bá

2020.05.18.                     127.óra
A háromszögek egybevágóságának alapesetei

  





1.) Feladatok,szerkesztések
        Tk.:202.o.22.f.
         Szerkessz derékszögű háromszöget,ha
                  a)   a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
            b)   b = 3cm,  𝛂 = 30⁰
            c)   c = 6cm,  b = 4cm !

      23.f. Szerkessz egyenlő szárú háromszöget, ha

           a)  a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
           b)  a = 3cm,  𝛄 = 75 
           c)  a = 6cm,  𝛂 = 45⁰
           d)  a = 6cm,  𝛂 = 135⁰ 
           e)  c = 4cm,  𝛃 = 45⁰ !




Testnevelés-Atlétika alsó végtag erősítése

Kedves gyerekek!

A héten megkezdjük az atlétikás részt.
Mára az alsó végtag erősítéséhez készítettem nektek egy videót.
Válasszatok olyan helyszínt, ahol van lépcső vagy terasz vagy valamilyen szintkülönbség.
10x ismételjetek meg minden feladatot jobb és bal lábbal is!
Az összes feladatból 3 sorozatot hajtsatok végre!

Feladat leírás:
  1. Jobb láb a lépcsőn. Súlypont süllyesztés, majd emelkedés 3x, 4-re felugrás. Ismételd meg 10x) (Ellentétes lábbal is hajtsd végre!)
  2. Jobb láb lépcsőn. Bal sarok felhúzás 3x. 4-re felugrás. (Ellentétes lábbal is!)
  3. Haránt terpeszállás. Hátsó láb a lépcsőn. Térdhajlítás és nyújtás 10x.(Lábtartás cserével is!)
  4. Haránt terpeszállás. Hátsó láb a lépcsőn. Térdhajlítás és nyújtás 3x. 4-re ugrás fel. Hátsó láb marad a lépcsőn végig. (Lábtartás cserével is!)
  5. Haránt terpeszállás, arccal a lépcső felé. Jobb láb a lépcsőn. Folyamatos lábtartáscsere lábanként 10x.
  6. Alapállás arccal a lépcső felé. Folyamatos fel és le lépés 10x. Jobb lábbal kezdve majd 10x bal lábbal kezdve.
  7. Támadóállás, jobb láb a lépcsőn. Felugrás lábtartás cserével folyamatosan 10x.
Bokaerősítő videó

A feladatok után nyújtsatok! Ehhez küldök útmutatót:



Jó mozgást!
Szilvi néni

Nyelvtan - Kata n. 05.18.

Kedvesek,

a múlt órai feladat megoldását még várom (ma 14.00-ig) a következőktől: Zsolti, G. Betti, V. Betti, Dorka, Krisztián, Ákos.

Azok közül, akiktől megkaptam, kiemelem és naaaaagyon megdicsérem: Vencel, Erik, Dia, R. Laci, Vivi.


1. Ma folytatjuk az ismétlést: az állítmányról tanultak felidézésével.

Az állítmány az a mondatrész, amellyel állítunk valamit. Ha felteszed azt a kérdést, hogy: Mit állítunk?, máris megtalálod, melyik szó a mondat állítmánya. Mondatelemzéskor két vonallal húzzuk alá az állítmányt, ágrajzban a jelölése Á.

2. Írd le a füzetedbe az alábbi mondatokat!

Erik focizik. Az osztálytársai is fociznak. Mindannyian ügyesek. Én is ügyes vagyok. 

3. Keresd meg ezekben a mondatokban az állítmányt, és jelöld aláhúzással!
Ha jól elemezted a mondatokat, az állítmány mindhárom fajtájára találtál példát.
4. Ismételd át ezt is!
  • Ha az állítmány szófaja ige, akkor igei állítmányról beszélünk.                                         
    Erik focizik. Mit állítunk? Focizik- ez a mondat állítmánya. A focizik szófaja ige (mit     csinál?), tehát az állítmány igei állítmány.
  • Ha az állítmány szófaja főnév, melléknév, számnév vagy névmás, azaz bármely névszó, akkor névszói állítmányról beszélünk.                                                                                  Mindannyian ügyesek. Mit állítunk? Ügyesek- ez a mondat állítmánya. Az ügyesek szófaja   melléknév (milyenek?), tehát az állítmány névszói állítmány.
  • Ha az állítmány egy névszó (főnév, melléknév, számnév, névmás) és egy segédige kapcsolata, akkor névszói-igei állítmányról beszélünk.                                                                                Én is ügyes vagyok. Mit állítok? Hogy ügyes vagyok- ez a mondat állítmánya. Az ügyes szófaja   melléknév (milyen?), a vagyok pedig segédige.

5. Oldd meg a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!


Jó munkát és szép napot!
Kata n.

Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 18.

Good morning!

Once upon a time there was an English lesson...
Tales begin like this, right? Today you are going to read an English folk tale (= népmese).

The tailor of Swaffham




1) Reading

Coursebook p. 48 (Tk.: 48. old.)
Read and listen to the story. (ITT meg is hallgathatod a mesét, közben olvasd a szöveget és fordítsd le magadban!)



Put the pictures in the correct order. (Rakd a képeket a megfelelő sorrendbe!)


2) Comprehension

Are these statements true or false? Choose the correct answer.



3) Vocabulary

Were there any unknown words in the text? Try to match the words with their meanings. 
(Párosítsd a szavakat a jelentésükkel, a szövegből próbáld kikövetkeztetni a jelentésüket!)



Írd ki a szótárfüzetedbe az ismeretlen szavakat! Az előző feladatból ki tudod lesni a jelentéseket, ha a játék végén a Show answers-re kattintasz, majd a Correct answers-re!

Best wishes!

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.18.

 Kedves Diákom!

Múlt órán átismételtük, mit is jelent az, hogy síkbeli alakzat, síkidom, illetve sokszög.
Ma a sokszögekkel foglalkozunk. Két dolog a fő témánk, a sokszög átlóinak száma, és a szokszög belső szögeinek összege.

Kérlek, tekintsd meg az alábbi videót!



Az előző videóban a sokszög átlóinak száma érthetően benne van, de abban nem vagyok biztos, hogy a belső szögek összege is kristályos, ezért kérlek, nézd meg az alábbi videót is, mely kifejezetten a belső szögek összegét magyarázza el!



Kérdéseim (melyeket csak a füzetedbe számolj ki, nem kell beküldened):
  1. Hány átlója van egy háromszögnek?
  2. Hány átlója van egy hétszögnek?
  3. Hány átlója van egy nyolcszögnek?
  4. Hány átlója van egy tizenháromszögnek?
  5. Mennyi egy háromszög belső szögeinek összege?
  6. Mennyi egy hétszög belső szögeinek összege?
  7. Mennyi egy nyolcszög belső szögeinek összege?
  8. Mennyi egy tizenháromszög belső szögeinek összege?

Természetesen a mai online órán ugyanez lesz a témánk, ha lehetőséged van rá, ne hagyd ki!

Jó munkát kívánok!

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A mai órán folytatjuk a jelzők gyakorlását.

1. feladat


Hallgasd végig figyelmesen a minőség és mennyiség jelzős mondatok magyarázatát ITT

2. feladat


Tk. 78. o. a lap tetején lévő zöld szabályt másold ki a füzetedbe! Minőségjelző szabálya
TK. 79.o. a mennyiség jelző szabályát is másold ki!

3. feladat


Elemezd a mondatokat a füzetedbe!

1. A főút fölött szőlővel borított domboldalak zöldellnek.

2. Balatonakarattya az északi part első teleülése.

3. A kalácsot régebben csipkés selyemkendővel terítették le.

4. Homokozót fagyálló téglából is készíthetünk.

5. Ez a friss gerbera jó lesz a csokorba.

6. Mennyi kenyeret vegyünk a vendégeknek?

7. Télire három madáretetőt tettünk ki a cinkéknek.

8. A héten egy öttalálatos lottószelvényt találtak.

9. Sok okos tanácsot hallottam ma is.

10. Több szenet ne rakjatok a tűzre.

4. feladat

Töltsd fel az elemzett mondataidat IDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5. feladat


Gyakorlás ITT


Üdv: Anikó néni 

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Today we are learning about culture: HEROES AND HEROINES.

- What do you know about the English heroies and heroines?

1. feladat

Tk. 64.o. Olvasd el az angol hősökről és hősnőkről szóló szövegek és fordítsd le magadban. A mf. hátuljában a szavak segítenek a fordításban ill. használj angol szótárt vagy online SZTAKI szótárt.


2. feladat

Másold le a szótárba a 83. oldalon a culture részt!

3. feladat

TK. 83.o./1.  Kösd össze a neveket a foglalkozásaikkal!

4. feladat

 TK. 83.o./2. Kapcsold össze a személyeket a helyekkel!


5. feldat

Nelson admirális győzelméről video ITT


Bye.

        Anikó néni