2020. május 20., szerda

Matematika 2020.05.20. (129.óra) - András bá

2020.05.20.                     129.óra
A háromszögekkel kapcsolatos tudnivalók
(Tk.: 190 - 203.o.)

1.) Elmélet 
     - háromszög definíciója, részeinek megnevezése,jelölése
     - csoportosítása (oldalai,szögei szerint)
     - tételek:
            - a+b > c,  a+c > b,  b+c > a
            - 𝛃'= 𝛂 + 𝛄
            - 𝛂+𝛃+𝛄 =180⁰
            - 𝛂'+𝛃'+𝛄' =360⁰
            - egyenlő oldalakkal szemben egyenlő szögek
            - hosszabbik oldallal szemben nagyobb szög 
     - szerkeszthetőség:
            - 2 oldal és a közbezárt szög
            - 3 oldala
            - egy oldal és a rajta fekvő két szög
            - 2 oldal és a nagyobbikkal szemközti szög
     - egybevágóság alapesetei: 

 

      - speciális megszerkeszthetőség:



       - magassága


2.) Feladatok,szerkesztések (gyakorlat)
        Tk.:202.o.22.f.
         Szerkessz derékszögű háromszöget,ha
                  a)   a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
            b)   b = 3cm,  𝛂 = 30⁰
            c)   c = 6cm,  b = 4cm !

      23.f. Szerkessz egyenlő szárú háromszöget, ha
           a)  a = 3,6cm,  b = 4,8cm 
           b)  a = 3cm,  𝛄 = 75 
           c)  a = 6cm,  𝛂 = 45⁰
           d)  a = 6cm,  𝛂 = 135⁰ 
           e)  c = 4cm,  𝛃 = 45⁰ !


Testnevelés-Atlétika ugróerő fejlesztése, helyből távolugrás variációi

Sziasztok!

Mai napra a távolugrás előkészítésére küldök egy kis erősítős videót.

Videó

A feladatok elvégzése után végezzetek helyből távolugrást, lehetőleg homokozóba vagy szivacsra.
Feladat:
  1. Helyből távolugrás két lábról két lábra
  2. két lábról jobb lábra
  3. két lábról bal lábra
  4. A fenti variációkat ismételjétek a labda mellhez tartásával;
  5. a labda emelésével magastartásba;
  6. a labda mellső középtartásba emelésével!

Helyből távolugrás variációi videó

Jó mozgást!
Szilvi néni

Nyelvtan - Kata n. 05.20.

Kedves Hetedikesek!

A múlt hét szerdai feladatot csak kilencen küldték be. Még mindig várom tőlük: Zsolti, V. Betti, Dorka, Krisztián, Ákos.


Múlt alkalommal átismételtük az állítmányról tanultakat. Ma néhány helyesírást gyakorló feladatot hoztam nektek.

1. Másold le a tk. 112. oldaláról a T.16. szöveget IDE!

2. Oldd meg a mf. 77/1. és 78/2. feladatát!

3. Gyere a szokott időben (10.00) Teamsre!

Kata n.

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.20.

Kedves Diákom!

Az elmúlt két napon elég sok új anyagot vettünk, ma visszafogjuk egy kicsit a tempót és átismételjük a szögfajtákat.

Emlékszel még, mi is az a szög?

Szög: a síknak két közös kezdőpontú félegyenes által határolt részhalmaza. A szög jelentheti a félegyenesek által határolt síkrészeket (szögtartomány), illetve magukat a félegyeneseket is (szögszárak). Azt, hogy a két szögtartomány közül melyikről van szó, a szárak közé rajzolt körívvel jelezzük. (Ha nem jelöljük körívvel a szöget, akkor megállapodás alapján a kisebb szöget értjük alatta.) A félegyenesek közös pontját a szög csúcsának, a félegyeneseket a szög szárainak nevezzük.


A szögek nagyságát (általános iskolában) fokban mérjük, jele: °.

Most ismételjük át a szögfajtákat az alábbi két kép segítségével!



Ha úgy gondolod, sikerült felidézned a szögről tanultakat, oldj meg néhányat az alábbi feladatokból!
Nem muszáj mindegyiket megoldanod, de ha mégis megteszed, különleges cím lesz a jutalmad! 😉


Jó munkát kívánok!

Kémia (Az ionok, az ionok keletkezése)

Kedves Hetedikesek!

Dolgozatok értékelése.

Ma a Teams-en elmagyarázom az ionok keletkezését! Az óravázlatot innen írd le, minden szava lényeges és a logikátokat erősen igénybe vevő! Mindig a periódusos rendszerből dolgozunk. Az a legjobb puska, nem is puska, hanem ágyú, ha jól tudod használni!

Próbáld órán megérteni a magyarázatot, úgy sokkal könnyebb lesz megtanulni (és nem össze-vissza keverni a tudnivalókat!)


Beküldendő: Az általam megírt vázlat. Határidő: szerda 16 h  (garaiedit62@gmail.com)

Hf. A leírtak megtanulása és a videók ismételt megnézése

Atomokból ionok JÓ!!! https://www.youtube.com/watch?v=tawiszYyxWQ
Nátrium-klorid keletkezése NÉZD meg többször, próbáld megérteni (2:36)
Minden mondat lényeges!

Az ionok magánélete: https://www.youtube.com/watch?v=vUP-M27Ry5g
VICCES videó 5 perc


Irodalom

Kedves Gyerekek!


Elértünk a romantikus költők befejezéséhez.

Feladatod: Készíts egy plakátot! Témája a romantikus költők. Legyen rajta Kölcsey, Vörösmarty, Petőfi és Arany.


Egy A4-es lapra van szükséged (vagy lehet nagyobb is) A plakátra címként írd rá: Romatikus költők

A plakátra a költőkről azt is rá,amit te fontosnak gondolsz (születési adatok, barátok, művei esetleg arról jellemzőket. )Ha tudsz nyomtathatsz is képet. Vagy ha valaki jobban szeret power pointot készíteni én annak is örülök.
A power pointot emailben küldd molnarnemegyerianiko@gmail.com címre!

Jegyet kapsz az elkészült munkádért!

Töltsd fel IDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jó munkát!


                           Anikó néni

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A mai feladatotok jegyre megy.

A füzetbe másoljátok le a feladatokat és ott oldjátok meg! Ha valaki ki tudja nyomtatni, akkor a nyomtatáson is dolgozhat.

A fotó jó minőségű legyen és az írás olvasható!

Dolgozat:



Elemezd az alábbi mondatokat!
                                                  
Megcsókolta száját nem egyszer, (sem százszor).

Menjetek a piacra sírni.

A bögrét két kezébe fogta úgy estefelé egy vasárnap.

Többnyire csak gyalog jártam.

Sok ajándékkal érkezett a királyhoz.

A dús kertek alatt szeretek pihenni.

Az elején kicsit megszeppent volt.


Készítsd el az utolsó három mondat ágrajzát!




Bővítsd az alábbi mondatot a megadott határozókkal!


A riporter beszél.
helyhatározó

időhatározó

módhatározó

tárgy

részeshatározó

társhatározó

állapothatározó

okhatározó


Bővítsd az alábbi mondat alanyát!  Az énekes elrontotta a dalszöveget.

minőségjelzővel

mennyiségjelzővel

birtokosjelzővel






Töltsd fel IDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 Jó munkát!


                              Anikó néni


Fizika 05.20.

Összefoglalás

Témakörök:
1.     A felhajtóerő. Arkhimédész törvénye
2.     Testek úszása, lebegése és elmerülése
3.     Felhajtóerő kiszámítása (feladatmegoldás)

Kvíz:

Keresztrejtvény

teams: 05.20. 09:00

2020. május 20. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Folytasd a határozók ismétlését!

6., Eszközhatározó
cselekvés, történés, létezés eszközét, közbenjáróját, közreműködőjét határozza meg.
Kérdései: Kivel? Mivel? Milyen eszközzel? Kinek a segítségével?+ az alaptag
Ági ma kártyával vásárolt a boltban. Mivel vásárolt? Kártyával- ez az eszközhatározó.

7., Társhatározó
cselekvés, történés, létezés társát határozza meg. Nyelvtani értelemben a társ lehet valamilyen tárgy is.
Kérdései: Kivel? Mivel? Kivel vagy mivel együtt?+ az alaptag
Ági ma Ferivel vásárolt a boltban. Kivel vásárolt? Ferivel- ez a társhatározó.

8., Okhatározó
cselekvés, történés, létezés okát határozza meg.
Kérdései: Kiért? Miért? Ki miatt? Mi okból?+ az alaptag
A bolt betegség miatt zárva volt. Mi okból volt zárva? Betegség miatt- ez az okhatározó.

9., Célhatározó
cselekvés, történés, létezés célját határozza meg.
Kérdései: Kiért? Miért? Mi célból? Mi végett?+ az alaptag
Ági elment a boltba vásárolni. Mi célból ment? Vásárolni- ez a célhatározó.

10., Részeshatározó
Azt határozza meg, hogy kinek vagy minek a részére, számára cselekszik valaki vagy történik valami.
Kérdései: Kinek? Minek? Kinek a részére?+ az alaptag
Ági ma anyukájának vásárolt a boltban. Kinek vásárolt? Anyukájának- ez a részeshatározó.

11., Eredethatározó
Az határozza meg, hogy a  cselekvés, történés, létezés kitől vagy mitől származik.
Kérdései: Honnan? Kitől? Mitől? Kiből? Miből?+ az alaptag
Ági csokoládéból készített sütit. Miből készített? Csokoládéból- ez az eredethatározó.

12., Eredményhatározó
Az határozza meg, hogy valaki vagy valami mivé, milyenné válik.
Kérdései: Kivé? Mivé? Milyenné?+ az alaptag
A víz a fagyasztóban jéggé fagyott. Mivé fagyott? Jéggé- ez az eredményhatározó.

Az eredet- és az eredményhatározó gyakran kettős határozóként vannak jelen a mondatban.
Nem jutottunk egyről a kettőre

Másold le az egészet a füzetbe!

Jó munkát!