2021. április 9., péntek

Matematika Edit nénivel Gyakorló óra 04.09

 Kedves Nyolcadikosok!


Ma a négyszögekkel kapcsolatos gyakorló feladatokat választottam ki Nektek!

Ha egy feladatban kettőnél több hibád van, csináld meg újból!


Négyszögek elnevezése könnyű: https://learningapps.org/1976566

Négyszögek elnevezése: https://learningapps.org/1554173

Négyszögek elnevezése, párkereső: https://learningapps.org/1554143

Négyszögek csoportosítása oldalaik szerint https://learningapps.org/1554152

Négyszögek csoportosítása JÓ! https://learningapps.org/5380403

Deltoid, rombusz I/H https://learningapps.org/2009144


Jó munkát!

Testnevelés-Erősítés

 Sziasztok!

Mára 36 korlátgyakorlatot hoztam nektek. 

Ne ilyedj meg, nem felemás korlát, mint a tornában :-)

Annyi a dolgod, hogy menj ki egy játszótérre. Keress olyan mászókát, ami alatt puha talaj van (nem beton), és már kezdődhet is a testmozgás!

A gyakorlatokat a mellékelt videóban találod. 👉36 gyakorlat korláton videó

Jó mozgást!

Szilvi néni

Földrajz - 04.09.

 

Kedves Nyolcadikos!
 
Online óra MA: Teams - 13:00


Nyugat, Észak-, Dél- és Kelet-Európa után Közép-Európa természeti adottságaival és országaival

ismerkedhetsz meg a következő órákon.

Nyisd ki a könyvet a 74. oldalon, az atlaszt pedig a Közép-Európa térképlapnál.

Minden tájat, folyót keress meg az atlaszban!

Írd fel a füzetbe:                          A rögvidékekben gazdag Közép-Európa

Közép-Európa határai:

É: Északi- és Balti-tenger partja; D: Alpok déli vonulata; NY: Rajna; K: Kelet-európai-síkság

Épülő és pusztuló partszakaszokkal is találkozhatunk Közép-Európában.

Északi-tenger partján: pusztuló magaspart (ez az erős hullámzás és a dagály munkája)

Balti-tenger partján: épülő partvidék jellemző (a hullámok, a szél és a homok munkája)
Itt a szárazföld területe lassan növekszik.

Olvasd el a könyvben hogyan épül a partvidék és írd le mit jelentenek a következő fogalmak:

dűne:
turzás:
lagúna:

Közép-Európa tájai                           !!keress meg minden tájat az atlaszban!!

lánchg.-ek: ALPOK, KÁRPÁTOK,
röghg.-ek: NÉMET-KHG., ÉRCHG.,SZUDÉTÁK, LENGYEL-KHG.,
medencék: SVÁB-BAJOR-MEDENCE, CSEH-MEDENCE
síkságok: NÉMET-SÍKSÁG/GERMÁN-ALFÖLD, LENGYEL-SÍKSÁG/LENGYEL-ALFÖLD
                ROMÁN-ALFÖLD, ALFÖLD (Magyaro.)

A sík területeken található vándorsziklák érdekes módon kerültek a helyükre.  

Olvasd el, hogyan: 76.o. lap alja, sárga rész.

Közép-Európa éghajlatai:

nedves kontinentális éghajlat
száraz kontinentális éghajlat
magashegységekben - hegyvidéki éghajlat

Közép-Európa vízrajza:

Sűrű vízhálózat és ingadozó vízjárású folyók jellemzik a területet.
Keresd meg a következő folyókat + írd melléjük, hogy hová ömlenek és milyen torkolattal:

DUNA, RAJNA, ELBA, ODERA, VISZTULA

Oldd meg a következő munkafüzeti feladatokat: 38.o. 1.,3.

Várom a füzetről és a mf.-i feladatokról készült fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Kémia A szerves vegyületek 04.09

 Kedves nyolcadikosok!


Befejeztük a szervetlen kémiai tanulmányainkat az általános iskolában.
Egy kicsit belekapunk a szerves kémiába, hiszen több millió vegyületről másfél hónap alatt csak érintőlegesen lehet tanulni.

Miről is szól a nyolcadikos szerves kémia tananyag?
Ehhez nézzetek meg egy videón lévő eladást, amely nagy vonalakban, NAGYON JÓL elmondja, hogy miről is fogunk tanulni? 
Ezt kell megnézned, gyakran lestoppolnod a videót és 10 pontban részletes vázlatot kell írnod! 
Ez lehet, hogy több lesz, mint egy oldal a füzetedben!

Erre a kb. 45 percet igénylő munkádra teljes értékű érdemjegyet fogsz kapni!
Figyelned kell, értelmezned, amit látsz és többnyire másolnod kell.

A kérdések: (Egész mondatos válaszokat szeretnék látni!!!)

1. Mi a szerves kémia tárgya?(Egész mondatos válasz!!!)

2. Hány kötő elektronpár létrehozására képes a szénatom? Miért?

3. Milyen alakú stabilis molekulákat képesek létrehozni a szénatomok? (2:00)
    Milyen heteroatomok épülnek be a molekulákba? (Egész mondatos válasz!!!)

4. Mi építi fel a szénhidrogéneket? Mi a legegyszerűbb szénhidrogén? (2:50)

5. Hol (mely anyagokban) találhatóak a szénhidrogének? (Egész mondatos válasz!!!)

6. Melyik karbonsavat használjuk a háztartásunkban? Mi a jele?

7. Melyek a legismertebb alkoholok? Melyik a legveszélyesebb? Miért?

8. Írd le a szénhidrátok csoportosítását, úgy ahogyan látod! (5:00 - 5: 30)

9. Írd le a fehérjékről a legfontosabb tudnivalókat! Mindet!

A műanyagokat nem kell leírnod, már tanultuk. Nézd végig! A 10. kérdésre itt találod a választ!

10. Hol gyártják hazánkban a legót? Melyik fajta legót?


A mindennapokból ismert természetes és szintetikus szerves anyagok, műanyagok

A szénhidrogének vázlatodat is postázd! A részletes,  szuper vázlatodat postázd! garaiedit62@gmail.com
Határidő: péntek 16 óra

Akiktől nem kaptam meg mindent, amit kellett volna: Beni, Saci, Zsolti, Lara, Márk,Laci, Gréta, Bianka, Virág, Sanyi, Ricsi, Laci, Petra, Angi, Bogi

Matematika Edit nénivel. Síkidomok kerülete 04.09

 

Kedves Nyolcadikosok!

Négyszögek elnevezése:

Számoljunk egy kicsit!

Cím: Síkidomok kerülete

Síkidomok kerülete

1) A kerület szemléletesen azt jelenti, hogy a síkidomot milyen hosszú madzaggal lehet körbe keríteni.

A kerület a síkidomot határoló vonal hosszát jelenti.

A sokszögek kerülete a sokszöget határoló oldalak hosszának összege. (K = a + b + c + …..)

A kerület mértékegységei megegyeznek a hosszúság mértékegységeivel.

1 mm    <     1 cm     <     1 dm    <     1 m    <     1 km
             • 10             • 10             • 10          • 1000

2) Végezd el az átváltásokat!

    450 mm =             dm
    6,08 m  =               mm
    8 dm 25 cm =         mm  
    633 m =                 km
    0,77 m =               cm

3) Deltoid oldalai 6,5 cm és 110 mm. Mekkora a kerülete? (adatok, rajz, képlet, számolás)

4) Rombusz oldala 4 / 5 dm. Hány centiméter a kerülete?

Hf. A megadott adatokkal kerületet számolj! tk. 100 / 64 a) b) c) d) (adatok, rajz, képlet, számolás)

 Hogyan számoljuk ki a sokszögek kerületét?






Anikó néni-Angol

 Dear Students!

A mai órán két szövegértést kell megoldanotok. A megoldást a füzetbe írjátok le és küldjétek el az angol teams mappába! Ellenőrizni fogom.


Task 1.

 

 

 Task 2



Have a nice day!


Anikó néni