2021. március 8., hétfő

Testnevelés-kézilabda

 Sziasztok!

A héttől folytatjuk tovább a kézilabdát csak online formában. 

Minden nap küldeni fogok a kézilabda sportágról egy kis ismertetőt. A végén lesz egy nagyon egyszerű feladatlap, amit vissza kell küldened a hét végéig!

Mivel az elkövetkező hetekben valőszínűleg sokat fogtok ülni a gép előtt, ezért mozgásos anyagot is küldök. Ezt mindenkinek a lelkiismeretére bízom elvégzi-e vagy sem.

kézilabda  egy labdajáték, amelyet két 7 tagú csapat (hat mezőnyjátékos és egy kapus) játszik egymás ellen. Az a csapat nyer, amelyik többször tudja az ellenfél kapujába juttatni a rendelkezésre álló játékidő (60 perc) alatt a labdát. Egy kézilabda-mérkőzés két 30 perces félidőből áll, amelyet egy 10 perces szünet választ el.


 JátéktérA kézilabdát 40×20 méteres, téglalap alakú játékterületen játsszák.

  1. Kapuelőtér: A két kapu előtt található folyamatos vonallal körülvett rész. Ezt a vonalat a kapuktól 6m-re húzzák meg. Itt csak kapus tartózkodhat,az itt lévő labda az övé. 
  2. Szaggatott szabaddobási vonal: Minden pontja a kaputól 9 méterre van felfestve.
  3. Büntetődobó-vonal: A kaputól 7 méterre található, innen dobják a játékosok a büntetőket.
  4. Gólvonal: a két kapufa mögött van, párhuzamos a büntetődobó-vonallal. Ha ezen szabályosan áthalad a labda, azt gólnak kell tekinteni.
  5. Kapus-határvonal: 15 cm hosszú, a kapu előtt 4 méterrel van.
  6. középvonal a pályát két egyenlő területű térfélre osztja, a két oldalvonal felezőpontjának összekötésével.
  7. Oldalvonal : A pálya hosszabb oldala,
  8. Cserevonal: Az oldalvonalra merőleges, a zsűriasztal és a kispad között található. Ezen kell cserélni.

Mozgásos anyag: Az A részét végezzétek el ma! 20 másodperc feladat 10 mp pihenő.

Jó munkát! Szilvi néni

Történelem III.08. hétfő

 Kedves nyolcadikosok!

A múlt héten elolvastátok a könyvből Magyarország német megszállása és a nyilas rémuralom c. leckét. (181-183.o.)

Most két videót nézhettek meg erről.

Német megszállás

Gyorstalpaló

A füzetbe a következő fogalmakat, személyeket Írd fel:

1.Kállay-kormány, Kállay kettős

2.Margarethe hadművelet

3.Kiugrási kísérlet

4. Szálasi Ferenc

5. Bajcsy-Zsilinszky Endre

Nézz utána, majd írj róluk néhány gondolatot ! Használhatos a videókat, a könyvedet és a netet is. Ha veszed a fáradságot és többet írsz róla akkor akár szorgalmi ötös is lehet belőle. De kérlek, ne CtrlC--CtrlV legyen!

A füzetképet a vargatamasblogos@gmail.com címre küldheted. 

Jó munkát: Angi néni

Angol Dóri nénivel - 2021.03.08.

 Dear Students!


How are you today?
I hope you are all well and happy! ☺

Today you are going to read about healthy eating.
Do you remember? We talked about healthy and unhealthy food.

1) Healthy or unhealthy? 

Bemelegítésképp csináljatok meg egy csoportosítós feladatot! Melyek az egészséges (healthy) és egészségtelen (unhealthy) ételek? A játék előtt írd be a neved, hogy lássam megcsináltad.

 ITT találod a feladatot.

2) Healthy eating habbits

Workbook p. 28. exercise 1, 2

Exercise 1:
Miért fontos, hogy egészségesen étkezzünk?
Olvasd el a Mf. 28. old./ 1. feladatában a szöveget!

Írd ki a szótárfüzetbe ezeket a szavakat:

minerals = ásványok
nutrition expert = táplálkozási szakértő
necessary = szükséges
balanced diet = kiegyensúlyozott étrend
protein = fehérje
carbohydrates = szénhidrátok
contain = tartalmaz
store = tárol
important = fontos
muscle = izom
fed up = elege van


Exercise 2:

Írj a bekezdéseknek címet, válassz a 2. feladatban felsorolt címek közül! Van két felesleges cím, amelyekre nincs szükséged. 

 

Csütörtökönként 11-től lesznek az angol órák a Teams-en!
Ha kérdésed van, írj nekem egy emailt a berenyi.dorottya@vargatamas.hu címre!

Best wishes!
Dóri néni

2021.03.08. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Wie geht's dir? Gut 😊? So-so 😐? Nicht so gut 😕? 

Heute lernen wir im Buch. Stefans Klasse fährt nach Tirol. Die Kinder fragen. Was möchten sie wissen?
(Mit szeretnének tudni a gyerekek?)

1. Olvasd el a gyerekek kérdéseit a Tk. 65. oldal 8. feladatában!

Ezeket a szavakat írd ki!

mitnehmen = magával vinni
aufstehen = felkelni
übernachten = éjszakázni
das Bett = ágy
das Regenwetter = esős idő



2. Írd fel a füzetedbe középre Kérdőszavak (W-Frage)! Gyűjts köré pókhálóábrában kérdőszavakat a gyerekek kérdéseiből! Legalább 7 kérdőszó kerüljön a füzetbe!
Pl. 
Max: Womit fahren wir nach Tirol? = Mivel utazunk Tirolba?

A kérdőszavak mindig W-vel keződnek, és a mondat elején találod őket!

Jó munkát!

Szerdán 10 órakor Teams-en találkozunk! Várlak majd! 😊

Nyelvtan Kata nénivel - március 8.

  Kedveskéim, várlak titeket 8.15-kor a Teams-en!


Addig is hoztam egy kis fejtörőt! Fejtsd meg a titkosírást!

MRÁSzŐÓÚŐÁCsTy

(Segítségül elárulom, hogy a titkosírás, amit választottam, a Caesar-kód nevet viseli. 😉)


Az online órán a titkosírás alá rejtett témáról fogunk beszélgetni és feladatokat megoldani.

Megoldjuk majd EZT EZT és EZT a feladatot is. De előkerül majd a tankönyv és a munkafüzet is.

Ugye, milyen izgi? ☺

Várlak Teams-en!

Kata néni

2021. március 8. Nyelvtan SzÉva nénivel

 Hahó nyolcadikosom!


7.55-kor indítom a hívást a Teamsben, csatlakozz!

Az alábbi vázlat kerüljön a füzetbe: 

Jegyzetelés, vázlatírás

jegyzetelés:
  •     szöveg elolvasása
  •     lényeges elemek (szavak, kifejezések) aláhúzása
  •     jegyzetkészítés
    1.         cím felírása
    2.         aláhúzott szavak, kifejezések (kulcsfogalmak) leírása
    3.         rövidítések használata
vázlatírás:
  •     a szöveg főbb elemeit tartalmazza- tételmondatok, kérdések, kulcsszavak
  •     legyen jól áttekinthető

Oldd meg a munkafüzet 101. oldalán a 6. feladatot!

Jó munkát!

Matematika: Háromszögek csoportosítása 2021.03.08

 



Kedves Nyolcadikosok! 

A mai órán elkezdünk a mértannal foglalkozni, tehát geometria füzetre lesz szükséged néhány órán keresztül. Természetesen körzőre és vonalzóra is. A vonalzódat már ma is használhatod!

93. óra A mai óra címe: A háromszögek csoportosítása a szögeik szerint. 

1. Nézd meg az alábbi videót (2:50-ig), ahol részletes magyarázatot találsz a háromszögek csoportosításáról!

https://zanza.tv/matematika/geometria/haromszog  

2. Rajzold le a háromszögeket a mértan füzetedbe és írd le a legfontosabb tudnivalókat!

Az elnevezéseket, jelöléseket, szabályokat jegyezd meg, gyakran lesz rá szükséged!

3. Rajzolj le ehhez hasonló ábrákat a füzetedbe!

Határozzuk meg minél több háromszögben a szögek nagyságát!


Hf. A leírtakat jegyezd meg!
A szögszámolások a-tól j ábráig legyenek benne a füzetedbe!

Holnap reggel találkozunk a Team-en!


Matematika Balázs bácsival - 2021.03.08.

 Kedves Diákom!

Ma a szakaszfelező merőleges fogalmát és szerkesztését, illetve a szögfelező fogalmát és szerkesztését ismételjük át két rövid videó segítségével.

Nézd meg a videókat, majd a geometria füzetedben vegyél fel 3 különböző szakaszt, illetve három különböző fajtájú szöget, és szerkeszd meg a szakaszok szakaszfelező merőlegesét, illetve a szögek szögfelezőjét!

Holnap reggel 08:00-kor szeretettel várlak a Teams-ben az online órán!




Jó szórakozást és jó munkát kívánok!

Angol-Anikó néni

Dear Students!

 

First lesson:


Today lesson is in Teams at 9:00.

Topic is general knowledge.

We will speak about the final test grades.



Second lesson:

 Student's book page 44.

Task 1:

Read and translate: Sir Bedivere and Excalibur
 
 
 
 
 

 Task 2:


Page 44/3 a, b

Task 3:

 Workbook page 84  4A words. Cpoy in your vocabulary books.


Have a great work!

 

                                                Anikó néni