2020. május 14., csütörtök

Matematika 2020.05.14. (33.gyakorló) - András bá

2020.05.14.                     33.gyakorló
Gyakorlás
 (A háromszög szerkesztése)
(Tk.:198 - 200.o.)

1.) Gyakorlás
     feladat 1
     feladat 2
     feladat 6  feladat 7

2.) Szerkesztések (Mozaikból!)

    a) Két oldal és a közbezárt szög  video



    b) Három oldala  video



    c) Egy oldal és a rajta fekvő két szög  video



    d) Két oldal és a nagyobbikkal szemközti szög  video



Kézműves szakkör V.14.

Kedves lányok!
A múltkori bejegyzésben, a virágtartónál megtanulhattad, hogyen kell régi, kiszuperált pólóból fonalat készíteni.
Ilyen pólófonalból tudunk szőni is. nem kell hozzá más, csak egy kartondobozból kivágott téglalap. a többit mutatom. Nézd csak:
  


Itt megnézheted, hogy is készítsd a fonaladat.
pólófonal készítése

Ha kereket akarsz szőni, akkor hulahop karikára is teheted, vagy kör alakú kartonra. A körszövésnél nagyon fontos, hogy a felvetőszálak száma páratlan legyen, mert körbe-körbe haladunk.
Teppich weben mit Holahoop

Circle Weaving Loom With Instructions Great For Beginner | Etsy

Gyógytestnevelés

Szia!

Emlékszel a keddi feladatra???A KIHÍVÁS, melyhez a cipődet kell használnod😀😀 

Kérlek, hogy nézd meg a videót és gyakorolj!

Kihívás cipővel


Jövő héten kedden jelentkezem egy linkel, ahova az általatok elsajátított gyakorlatot fel kell majd tölteni.

Ági néni

Történelem V.14.

Kedves hetedikes!
A redmentás témazárótokra azt mondom: irgum-burgum! És ez még enyhe kifejezés volt.
Aki úgy gondolja , jobbat szeretne, megcsinálhatja még egyszer. Kinyitom a felületet holnapig. az előző óránál találod a linket.
Amire figyelj: -az időrend ( mondjuk az orosz bolsevik forradalom hamarabb volt, mint a háború befejezése)
                       - a fogalmak pontos meghatározása (pl.villámháború)
                       - a háború kezedet, vége (szarajevói merénylet: év/hónap/nap)
                       - az utolsó feladatnál a képekhez tartozik még egy kérdés: hogyan kapcsolódnak az első világháborúhoz?
 
Jó munkát!
                     



Angol - Dóri néni csoportja 2020. május 14.

Dear students,

The wordtest was easy peasy lemon squeezy, right? Good job everyone!

Online lesson at 10 o’clock!

Ma szakadjunk el kicsit a tankönyvtől, munkafüzettől és csináljunk valami olyat, amit szerintem mindenki szeret csinálni… hallgassunk zenét!

Az online órán bemutatok nektek egy olyan oldalt, amelyen nem csak meghallgathatod a kedvenc angol dalaid, de ezáltal még a hallott szövegértésed is fejlesztheted és tanulhatsz is. 



Csatlakozz 10-kor az online órához és megmutatom ezt a honlapot, és hogy hogyan használd!
Óra után felrakom ide az oldal linkjét és a mai feladatod!

Tehát az oldal, ahol zenehallgatással játszva tudsz tanulni a LyricsTraining
What does a lyrics mean? Lyrics are the words of a song (=dalszöveg). 


Feladat: Keress a LyricsTraining oldalon egy olyan angol nyelvű dalt, amit szeretsz, játszd végig, egészítsd ki a dalszöveget úgy, ahogy mutattam és ha kész vagy küldj egy képernyőképet róla!

Válaszd a Beginner szintet és a Choice Mode-ot. Nem kell regisztrálnod az oldalon, ha megkérdezi, hogy szeretnél-e fiókot (account) csinálni, akkor válaszd a ’Maybe later’ opciót és már kezdheted is a feladatot.

Amikor elindítod a dalt, a dalszöveg a videó alatt fog megjelenni. A szövegből hiányoznak bizonyos szavak. Jobb oldalt lesznek a szavak, amikből választani lehet.
Ha jól választottál, akkor megjelenik a szó a szövegben és egy zöld pötty lesz alatta.
Addig nem megy tovább a dal, amíg nem sikerül eltalálni a jó megoldást (ha újra szeretnéd hallgatni azt a részt, amiben a hiányzó szó van, akkor nyomd meg a videó alatt a bal oldali gombot). 

…és akik inkább olvasni szeretnek? Nekik is van egy jó hírem! Az Oxford Learner’s Bookshelf oldalon 2020. június 30-ig ingyen elérhető 149 angol könyv, amiket direkt nyelvtanulóknak szántak. Csak regisztrálnod kell, és már kérheted is az ingyen olvasnivalót. Óra végén ezt is megmutatom. 


Have fun!

Angol-Anikó néni

Dear Students!


1. óra


A mai órán a teamsban találkozunk 10 órakor.

Téma: Just+ present perfect

Tk. 63.o/4.a
Tk.63.o/5
Mf. 51.o/4

See you on the Teams.


2.óra

1. feladat

Nézd meg az Extra English 6.  filmet ITT


3. feladat


Írj ki 10 angol mondatot és írd is mellé a magyar jelentését!

Töltsd fel IDE!!!!!!!!!!!!!!!!


Good bye.


                     Anikó néni

Irodalom

Kedves Gyerekek!


A mai órán a teamsban találkozunk 9 órakor.

Téma: Szóbeli felelés: Arany János: Walesi bárdok 11-20 versszak


Várlak benneteket!

Üdv: Anikó néni

2020. május 14. Ének

Hahó hetedikesem!

Tudtad, hogy Johannes Brahms német romantikus zeneszerző nagy rajongója volt a korabeli magyar műzenének és cigányzenének?


Reményi Ede hegedűművész révén találkozott a magyar zenével és motívumokkal. Brahms sokáig zongorakísérője volt Reményinek. Annyira rabja lett a jellegzetes verbunkos zenének, hogy gyűjtötte és lejegyezte a magyaros dallamokat. A legjobb barátja is magyar volt, a zenész Joachim József.

Mindenféle műfajban alkotott, a klasszicista stílusjegyeket szem előtt tartva komponált.

🎵Brahms 21 darabot írt Magyar tánc címmel, ebből a legismertebbet hallgasd meg ITT !


Még egy zeneszerzőt szeretnék neked ma bemutatni, ő Bedřich Smetana cseh zeneszerző, a cseh zene atyja.



Kalandos élete során még Svédországban is élt, sőt, idős korára ő is elvesztette a hallását, mint Beethoven. Ő írta meg a cseh nemzeti operátAz eladott menyasszony címmel (nálunk Erkel, ha emlékszel, és az opera a Bánk Bán).

A legismertebb műve a Hazám című hatrészes szimfonikus költeménye (Liszt találta ki a műfajt, erről már beszéltem neked korábban), amelynek II. tétele a legismertebb.

Ahogy a cím is mutatja, ebben a sorozatban Csehországot mutatja be Smetana. Évente egy-egy részt megkomponálva nagyjából hat évig írta ezt a művet. A Prágai Tavaszi Fesztiválon már jó ideje minden évben műsoron van.

Nézzük a II. tételt. A címe: Moldva (cseh nyelven Vltava), a csehek legnagyobb folyójának útját mutatja be.



🌍Keresd meg a Moldva folyót ITT !

🎵És hallgasd meg a művet ITT !

Viszonthallásra!👂

2020. május 14. Német

Kedves hetedikes!

A mai órára egy kisebb dolgozatot beszéltünk meg.
Lapozz egyet a füzetedben, írd fel címnek: Dolgozat (május 14.)

1. feladat (10 pont)
Döntsd el, hogy ist vagy hat segédigét használunk a következő igék múlt idejében!
Írd le őket a füzetedbe! Írd mellé a jelentését is!
Pl:
...... gemacht → füzetbe így írd: hat gemacht = csinált

...... gestürzt →
...... passiert →
......gefahren →
...... gesehen →
...... geholfen →
...... aufgestiegen →
...... geblieben →
...... wehgetan →
...... geholt →
...... zurückgekommen→

2. feladat (12 pont)
Fordítsd le az alábbi mondatokat! Magyarul és németül is írd le a füzetedbe!

Tegnap utaztam Bonnba. →
Tegnapelőtt otthon maradtál. →
Tavaly láttam Tinát. →

Wir haben das Fahrrad aus dem Keller geholt. →
Sie sind gestürzt. →
Ihr seid zu Hause geblieben. →

3. feladat (12+1 pont)
a) Írd le a haben és a sein igék ragozását a füzetedbe!
b) Melyikhez társítod a "VALAMIT", melyikhez a MOZGÁS súgószavakat? Miért?

Fotózd le jól láthatóan a dolgozatot, és töltsd fel IDE!
Határidő: május 17. (vasárnap) 12:00!

Erika néni