2021. március 16., kedd

FELADATLAP - Földrajz - 03.16.

 

 Kedves Nyolcadikos!


Remélem tanultál, készültél, mivel a múlt héten már tudtad, hogy ma számonkérés lesz. 

A feladatlap megoldására, mint már írtam egy órád lesz!

!!! A válaszok elküldésének határideje: 14:15 !!!     JEGYET KAPSZ RÁ     !!!



 

A füzetedbe írd a válaszokat a következő módon: 

1. feladat - Egymás alá felsorolod a számokat és mellé írod a válaszokat.

                  1. ________________________

                  2. _________________, __________________, __________________

                 és így tovább...

2. feladat - Leírod az országot, mellé a fővárosát.

3. feladat - Felírod a füzetbe a betűket és a számokat majd utánuk a választ:

                 A:___________________ B:___________________ C:___________________

                 1. ___________________ 2. ____________________ 3. ____________________

                 4. ___________________ 5. ____________________ 6. ____________________

4. feladat - Lemásolod a feladatot. 

                  A vonalakra írod a táj elé, hogy melyik szám mutatja a térképvázlaton.

 

Ide küldd: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Gyógytestnevelés 03.16.

Szia!

Most egy gerinctréninget kell elvégezned. A naplódba írd fel, hogy hogyan esett a gyakorlatok elvégzése.

Figyelj a helyes végrehajtásra. A naplót ne feledd, mert nemsokára kérem!!!!


Jó mozgást!

Ági néni



 

Testnevelés-Kézilabda, lövések 3.

 Sziasztok!

Ma az utolsó tanulandó kapuralövési technikát ismertetem veletek.

 Beugrásos lövés:

Lendületszerzésnél igyekezzen a támadó játékos (abban az estben, ha nem beálló) mind a három lépést kihasználni
• az utolsó ballábas lépésnél süllyesszd a súlypontod és megközelítőleg 45 fokos szögben ugorj előre felfelé.
• ugrás közben a bal váll erőteljesen befordul előre az ugrás irányába, és ezzel egy időben megtörténik a labda felkészítése
• elugrás után a tanuló nézze meg a kapus helyezkedését
• a dobókar a váll fölött a fejhez közel tartja a labdát
• dobást a lendítő láb (jobb) rugó mozdulatával indítjuk
• a rugó mozdulat befordítja a csípőt a dobásirányba, így kialakul az ívhelyzet (előfeszülés)
• a könyök vezeti a mozdulatsort (a kidobás pillanatáig a vállvonal felett kell lennie)
• a lövés mozdulatsorát a csukló ostorcsapásszerű mozdulata zárja
• a lövés után a játékosnak – lehetőleg a kapussal történő ütközés nélkül – fel kell készülnie a biztonságos talajfogásra (lehetőleg páros lábra vagy az ugró lábra vagy valamelyik kigurulási lehetőséggel)


Mai mozgásos anyag:

Dobóiskola otthon VIDEÓ

Rajz házi feladat határidő!

 Kedves Mindenki! 


Először is, köszönöm azoknak, akik már beküldték a házikat. Nagyon szép munkákat kaptam! 😀

Sajnos, Larán és Angin kívül még senkitől nem kaptam rajzot... 😞

Kérlek, ne felejtsétek elküldeni a házikat 2021.03.19-ig!
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
A tárgy ez legyen: Képregény - 8. a- Neved 

Nagyon várom a munkákat! 

Réka néni🌟

Biológia - 03.16.

 Kedves Nyolcadikos!


A pénteki órán feladatlapot kell majd megoldanod, addig ismételd át a tápanyagokról, a vitaminokról és az emésztőszervrendszerről tanultakat.

A mai feladatod a táplálkozáshoz kapcsolódóan a munkafüzetedben lesz: 50.-51.o.

Segítség a feladatokhoz:

1. feladat - a) Nyilván nem csoportban dolgozol, hanem egyénileg és nem kell egy hétig jegyzetelned,

                      csak visszaemlékezned az elmúlt héten vagy napokban megevett ételekre, és 

                      eszerint írj egy számot arra a kérdésre, hogy hányféle növényt ettél, majd sorold fel

                      a 10 leggyakrabban fogyasztott növényt és azt, amelyiket csak egyszer ettél.

                  b) Válaszolj a kérdésekre.

2. feladat -  CSAK a c) részt töltsd ki.

3. feladat - Válaszolj a feladat alapján.

Várom a fotókat a munkafüzetről ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

! Földrajz - 03.16. !

 Kedves Nyolcadikos!


Figyeld a blogot, 13:00-kor megjelenik a feladatlap, aminek megoldására egy órád lesz!

Marianne néni

2021. március 16. Ének

 Hahó nyolcadikosom!


XX. század zenéje, az akkori modern zene történetéről olvasgathatsz az elkövetkező alkalmakkor.

Legelőször is azt kell tudnod, hogy a XX. századi zene, ugyanúgy, mint a társművészetek, számtalan irányzatot képviselt. Ezek jó részét már tanulhattad irodalom, esetleg rajz órán.

Majális című kép egy impresszionista festő, Szinyei Merse Pál munkája, talán láttad már.


Ez itt pedig egy expresszionista stílusban épített alkotás, az Einstein-torony.


Ha pedig Bartók Bélára vagy Kodály Zoltánra gondolsz, akik a magyar népzenére építették művei nagy részét, akkor máris tudod, mi az a folklorizmus.


Nézzük, a zenében milyen irányzatok jöttek létre!
  • impresszionizmus- pillanatnyi benyomások megjelenítése
  • expresszionizmus- a kifejezés művészete
  • folklorizmus- a népzenén alapuló irányzat
  • realizmus- a valóság zenéje
  • elektronikus zene- elektromos berendezések alkalmazása

Claude Debussy a zenében az impresszionizmus legjelentősebb képviselője. Francia zeneszerző, a színpadi művektől a kórusművekig számtalan műfajban alkotott. 


🎧 Legismertebb műve A tenger, ennek egy részletét, A hullámok játékát ITT találod.



Arthur Honegger svájci-francia zeneszerző, aki műveiben ötvözte a XX. századi zenei irányzatokat, a legszemélyesebb hangú komponistája ennek az időszaknak.


Oratóriumok, szimfonikus költemények és szimfóniák nagymestere, az emberi élet szépségét és az emberi megbékélést hirdette. Sokféle témában alkotott, pl. kedvenc sportjáról, a rugby-ről is írt zeneművet.

🎧👀 Hallgasd és nézd meg ITT a Pacific 231 című szerzeményét, amely az azonos nevű gőzmozdonynak emléket állító kisfilm kísérőzenéje.
Erről a különös témaválasztásról így vallott: "Mindig is kedveltem a gőzmozdonyokat. Számomra ők "élnek", és szeretem őket- ahogy mások a nőket vagy a lovakat."



Viszonthallásra!👂

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.16.

 Kedves Diákom!


Az online órán háromszögeket fogunk szerkeszteni.

Egy háromszög egyértelműen megszerkeszthető, ha adott:

  • mindhárom oldala,
  • két oldala és a közbezárt szög,
  • egy oldala és a rajta fekvő két szög,
  • két oldala és a nagyobbikkal szemközti szög.
Ma az első két esettel foglalkozunk.
Ennek kapcsán fel kell idéznünk a háromszög-egyenlőtlenséget is. Emlékszel rá?

Ha nem, itt van egy kis videó, ami segít feleleveníteni.


A háromszög-egyenlőtlenség segít megállapítani, hogy három szakaszból szerkeszthető-e háromszög.

Irodalom

 Kedves Diákjaim!


A mai órán a Teamsben találkozunk 11 órakor.

 

Témák:

-Szóbeli felelet: Juhász Gyula: Milyen volt....-memoriter

Aki lefelelt, az lemásolja Kosztolányi Dezső életét és munkásságát!

 Kosztolányi Dezső – Wikipédia


Kosztolányi Dezső

(1885-1936)


A vajdasági Szabadkán született 1885-ben. Apja igazgató volt a szabadkai gimnáziumban, s Kosztolányi is itt végezte a gimnáziumot. Később Pesten a bölcsészkaron tanult, ahol szoros barátságot kötött Juhász Gyulával és Babits Mihállyal.

Költői, novellaírói, újságírói és műfordítói munkássága korán kibontakozott. A Nyugat első nemzedékéhez tartozik. Írótársaihoz hasonlóan ő is elítélte a világháborút. Súlyos igazságtalanságnak tartotta a Trianoni békeszerződést, melynek következtében szülővárosát is más országhoz csatolták.

Írói rangját nemcsak a Nyugatban, hanem országszerte elismerték.

Leismertebb regényei: -Néro, a véres költő

                                    -Aranysárkány

                                    -Édes Anna

Verseit és prózáit olvasva úgy érezhetjük, hogy a legbizalmasabb titkai avat be minket.

Kosztolányi legfőbb eszménye a humanizmus: az emberi értékek tisztelete, elsősorban az egyéniséget emeli ki.

Versei: A 20.század elején nagy fejlődésnek indult a lélektan. A gyermekkor élményei, megrázkódtatásai kihatnak a jelenre.

Életművében 3 fő alkotói szakaszt különítünk el:

1. Sejtelmes hangulatok és gyerekkori emlékek

2. Köznapiság

3. Az élet ünneplése és búcsúztatása

 

A vázlat fotóját kérem töltsétek fel a Teams irodalom mappátokba!


Olvassátok el a Tk.64-65.o a verseket!

-És látom őt, a Kisdedet....

-A rút varangyot véresen megöltük...

-Ez a beteg, borús, bús, lomha Bácska...


Jó munkát!


                                                                                            Anikó néni

Matematika Edit nénivel Számolás Pitagorasz-tétellel 03.16

 Kedves Nyolcadikosok!

Cím: Számolás Pitagorasz-tétellel

Remélem mindenki megértette a tétel lényegét és a bizonyítást is.
Mindkét tételt tudja mindenki!😏 Ha, ha, ha......

A fotóról írd le a három feladat megoldását rajzzal együtt.

Ellenőrzésként használd a saját számológépedet is!



Hf. 

1. feladat: Ismétlésként nézzünk meg egy másik videót!
    https://www.youtube.com/watch?v=-9gk_pxtE7g

2. feladat: A videón három számolást láthatsz, a videó "lestoppolásával" készítsd el az ábrákat és írd le ezeket az egyszerű számolásokat! Gondold át, értsd meg a számolás lépéseit!


Beküldendő 3 órai és 3 Hf. ábra (a videóról) számolással együtt. (garaiedit62@gmail.com)

Matematika Imre bácsi 8.o.

Kedves Nyolcadikosok!

A mai online matematika órán a Pitagorasz-tétellel foglalkozunk.

KEZDÉS: 8 óra

Mindenki csatlakozzon!!! 



Házi feladat

Nézd meg az alábbi két videót!

https://www.youtube.com/watch?v=-9gk_pxtE7g

https://www.videoman.gr/hu/38042