2020. április 23., csütörtök

Matematika 2020.04.23. (30.gyakorló) - András bá

2020.04.23.                     30.gyakorló
Lineáris függvény
(gyakorlás)
1.) Gyakorlás
      
Lineáris függvény,   

Pontok leolvasása,   

Párosítás 
          
Lineáris fv.

gyógytestnevelés

Szia!

Nézzétek meg a a következő rövid videót! Bármennyiszer visszanézhető, keresd ki a helyes választ kutatómunkával.


Úszás-szabályismeret

A megtekintés után kérlek, töltsétek ki a feladatlapot és küldjétek el nekem az alján található küldés gombbal.


Úszás feladatlap

Jegyet adok rá.

Jó munkát!


ÁGI néni

Testnevelés-Sportjátékok: kosárlabda 2020.04.23.

Sziasztok!

Folytatjuk a kosárlabdás részt. Az óra menete szintén hasonló lesz, mint a tegnapi.
Mielőtt nekilátnál a feladatoknak, melegíts be! Itt is szükséged lesz egy labdára.
Labdás bemelegítés videó

Az óra fő részéhez szintén három videót küldök.
Amire szükséged lesz ma is, az egy labda.
Labdakezelés 3
Labdavezetés 3
Kosárra dobás palánk nélkül 3

A feladatok után végezz nyújtás vagy egyénileg, vagy a  VIDEÓ alapján.

Jó mozgást!
Szilvi néni

Történelem IV.23.

Kedves hetedikesek !
Remélem, sikerült megnézni a videót. Íme a vázlat hozzá: 
Kérlek, írd le, majd küldd el nekem, hogy készen vagy vele! ( vargatamasblogos@gmail.com)

 MAGYARORSZÁG AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚBAN

I. Támogatta-e Magyarország a háborút?

-          Tisza István miniszterelnök először ellenezte (tartott Romániától), majd (német nyomásra is) megváltoztatta véleményét
-          a kormánypárt és a politikai ellenzék is háborúpárti volt

II. Magyar katonák a frontokon

-          a Monarchia hadseregében
-          Szerbia elleni háború + keleti front (Oroszország feltartóztatása)
-          óriási veszteségek már a háború elején
-          1915-től: olasz front à hosszú, kimerítő állóháború (Piave, Isonzo, Doberdo)
-          1916: siker az antant oldalán belépő Románia ellen (Bukarest elfoglalása)
-          veszteségek folyamatos növekedése

III. A háborús hátország

-          a Monarchia nem volt felkészülve az elhúzódó háborúra
-          a kormány kényszermunkára kötelez(het)te a lakosságot
-          nyersanyagok, élelmiszerek felvásárlásának központosítása
-          jegyrendszer, ármaximalizálás
-          életkörülmények folyamatos és rohamos romlása

IV. Útban az összeomlás felé

-          1916: Ferenc József halála, IV. Károly  megkoronázása
-          a Monarchia kimerült à különbéke kérése az antanttól à elutasítás
-          sztrájkok, béketüntetések, nemzetiségi mozgalmak
-          katonai összeomlás
Tisza István, két korszak határán – konferencia az Országházban ...
Tisza István
Lassú olvadás – gondolatok a koronázási centenárium kapcsán ...
5. Magyarország és az első világháború – A mindennapi élet ...

Jegyre lehetett élelmet vásárolni . Egy szelet kenyér egy napra. Hús nem volt hozzá, sem egyéb szalámi. 

Informatika - 2020.04.23.

Kedves Diákom!



Múlt héten átismételtük a karakterformázásokat.
A mai napon a bekezdések formázásával foglalkozunk, ehhez kérlek, nézd meg az alábbi videót!

A videóban látott legfontosabb elemek: felsorolás és számozás beállítása, behúzás, bekezdések igazítása, bekezdések színezése. A videó említ néhány dolgot ezeken felül, azok egyelőre nem fontosak.

Ha van kedved, ki is próbálhatod egy tetszőleges szövegen a beállításokat, de beküldened még mindig nem kell.

Jó szórakozást kívánok!




2020. április 23. Német

Kedves hetedikes!

A múlt órán tanultakhoz kapcsolódunk.
Használd a füzetedbe leírtakat a feladat megoldásához!

Fordítsd németre ezeket a kifejezéseket!

Például:

én ettem (hat gegessen) = ich habe gegessen

Első helyen álljon a személy!
Második helyen a ragozott ige (haben ragozása vagy sein ragozása)!
Harmadik helyen pedig az ige múlt idejű alakja!

Írd le a füzetedbe magyarul, mellé a fordításodat!

1. te visszajöttél (ist zurückgekommen) = du bist zurückgekommen
2. ő látta (hat gesehen) = er/sie ... ...
3. mi segítettünk (hat geholfen) = ... ... ...
4. ti csináltátok (hat gemacht) = ... ... ...
5. ők utaztak (ist gefahren) = ... ... ...
6. én hoztam (hat geholt) = ... ... ...
7. te felszálltál (ist aufgestiegen) = ... ... ...
8. mi elestünk (ist gestürzt) = ... ... ...

Személyes névmások
Ellenőrzés

Töltsd fel a füzetedről készült képet ide!
Határidő: péntek 16 óra!
Kis jegyet fogsz kapni a feladatra.

Mindenkitől várom!

Erika néni

2020. április 23. Ének

Hahó hetedikesem!

🎤Ma karaoke nap van.

Válassz egy dalt a kedvenc együttesedtől, vagy énekesedtől, és énekelj!
💃 Képzeld el, hogy TE állsz a színpadon- mozogj, táncolj is közben!

Lazulj el, érezd jól magad!

Írd a bejegyzés alá, melyik dalt választottad!

Viszonthallásra!👂

angol-Anikó néni

Dear Students!


1.óra


Ma online élő óránk lesz a teams chat szobában 10 órakor.

Téma :present perfect gyakorlása


2.óra


Nézd meg az Extra English 3. részét ITT !
Írj ki belőle 10 mondatot angolul és fordítsd le magyarra is!


Good Bye!

Irodalom

Kedves Gyerekek!


A mai óránk a teams csat szobában fog zajlani 10 órakor.

Téma: Arany János: Walesi bárdok című vers elemzése

Várlak benneteket!

Anikó néni

Etika

 MÁJUS 1.

Jövő hét péntek piros betűs ünnep a naptárban. Ez a nap a munka ünnepe. A munkások sokat harcoltak az elmúlt több mint 100 évben a jogaikért, erre emlékezünk.

Innen ered a "8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás" jól ismert jelmondata is, mert előtte teljesen szabályos volt, ha egy munkahelyen 10-16 órát dolgoztatták a munkásokat.

Ma a legtöbb munkahelyen 8 órás munkaidő vagy műszak van. Az iskolában is 8-16-ig tart a tanítás. Akik 12 órát kell, hogy dolgozzanak, utána több pihenőidőt kapnak.

Vannak, akik kötött munkarendben dolgoznak, tehát mindig ugyanabban az időben vannak a munkahelyükön. Például: tanárok, postások, konyhás nénik, irodai dolgozók...

Vannak, akik műszakokban dolgoznak, tehát délelőttösek vagy délutánosok, esetleg éjszakások. Például: ápolók, gyári munkások, éjjel-nappali boltokban...

Vannak, akiknek rugalmas a munkaidejük, tehát nincs megszabva, hogy mikor dolgoznak pontosan.
Például: őstermelő, cégek területi képviselői, villanyszerelők, akiknek saját vállalkozása van, ügvéd...  

Vannak olyanok is, akik órabérben vagy teljesítménybérben dolgoznak. Az első azt jelenti, hogy ahány órát dolgozik valaki egy adott napon, annyiszor veszik az órabérét és az a fizetése. (Pl: 1000ft/óra, 6 óra munka egy nap = 6000ft aznap) A második szó azt jelenti, hogy mindegy mennyi idő alatt van kész a munka, amikor kész van, kap a dolgozó egy fix összeget. (Pl: egy asztalos, ha készít egy könyvespolcot, kap 20.000ft-ot, ha készen van.)

Olyan is van, hogy főállású anya vagy apa valaki.😊

Az is előfordulhat, hogy valaki épp nem dolgozik, mert munkát változtat vagy nem találja a neki megfelelőt. Ezt most álláskeresőnek hívják, mert ez szebb szó, mint a munkanélküli.

Olyan is van, hogy egy kisbaba születése után az egyik szülő GYES-en van. Ez azt jelenti, hogy ő azért van otthon, hogy a babára vigyázzon.

Olyan is van, hogy valaki közmunkás. Ez azt jelenti, hogy a városnak dolgozik, például, hogy az utcák szebbek legyenek.

Lényeg a lényeg, a tanulmányai befejezése után mindenkinek dolgozni kell, hogy pénzt keressen, amiből élni tud. Figyeljétek meg Ti is a körülöttetek dolgozó felnőtteket, hogy lássátok, melyik munka milyen.

FELADAT: Kérdezd meg a szüleidet az ő munkarendjükről.
Jegyezd fel az etika füzetedbe a fenti pár sor lényegét ezzel az ünneppel kapcsolatosan és írd alá, hogy a te családodban milyen munkarendben dolgoznak a felnőttek. Most ne ezt az otthonról dolgozós időszakot vedd figyelembe, hanem azt a munkarendet, ahogy a járvány előtt, normál körülmények között dolgoztak.

Folytassátok a beszélgetést az alábbi kérdések mentén:
1. Hány órát dolgozik anya/apa egy nap?
2. Hány órát dolgozik egy héten?
3. Kell-e neki hétvégén dolgozni?
4. Kell-e neki éjszaka dolgozni?
5. Milyen érdekességek vagy különlegességek vannak a munkájával kapcsolatban?


A válaszokat jegyezd le a füzetedbe, fényképezd le, és küldd el nekem emailben.

A pár mondatos fogalmazásod vagy jegyzeted végére feltétlen írd oda, hogy mi volt a legérdekesebb dolog, amit megtudtál a szüleid munkarendjéről. Volt benne meglepő adat a számodra?

Kézműves szakkör IV.23.

Kedves lányok!
Mivel nemsokára anyák napja lesz ( május első vasárnapja), olyan ötleteket hoztam mára, amit ajándékba is adhatsz anyának, mamának.
Otthon található alapanyagok kellenek hozzá. Textilmaradék, ami lehet bármilyen nem használatos ruhadarab, terítődarab, ágyneműanyag; vatta, hurkapálca, tű, cérna.
Textiltulipánokat készítünk. Csak figyeld a képeket és a videót!
VIDEO





Chaveiro com tulipa confeccionada em tecido de algodão, com enchimento em manta acrílica. Disponível em outras cores/estampas.  

Tulipán helyett készíthetsz  szívekből is csokrot.




Angol - Dóri néni csoportja 2020. április 23.

Good morning everyone!

How are you today? I hope you are all well and happy! J

Ma 10-kor online óra lesz a Microsoft Teamsben! Várlak benneteket! 


Az online órán a következő feladatok lesznek:

1. feladat: Check your answers

    Leellenőrizzük a munkafüzet 35. oldal 4. feladatát.


2. feladat: Reading

     Mivel tegnap volt a Föld Napja, ezért elolvassuk és lefordítjuk ezt a szöveget:


3. feladat: Quizizz!

     Do this quiz on Quizizz. Az online óra után töltsétek ki ezt a kvízt a Quizizzen!



(Mindenki a saját nevét írja be, hogy lássam, kik töltötték ki a kvízt!)

Best wishes!