2021. március 19., péntek

Biológia - 03.19. - FELADATLAP

 Kedves Nyolcadikos!

Ma nem lesz online óra.

A feladatlap megoldására, mint már írtam, egy órád lesz!

!!! A válaszok elküldésének határideje: 14:15 !!!     JEGYET KAPSZ RÁ     !!!



A füzetbe írd a válaszokat a következő módon: 

1. feladat - Rajzold fel az ábrát a füzetbe, írd a vonalakra a megfelelő szavakat, majd a kettőspont

                  után írd oda a megfelelő számokat. (Segítségképp annyi kis vonal van, ahány számot

                  oda kell írni.)

2. feladat - Egymás alá írd le, hogy az adott mondat igaz vagy hamis. 

                  A másik lapon folytatódnak a mondatok, tehát 7 mondat van összesen.

3. feladat - Írd fel a füzetbe a 14 számot egymás alá és nevezd meg a részeket.

                  + A 3.,4.,11.,12. és 13.számhoz írd oda azt is, hogy milyen emésztőnedvet termel.

4. feladat - Írd le a három fogtípust egymás alá és mindegyikhez sorold fel, mely számok tartoznak

                  oda.

                   FOG RAJZA: Írd le a betűket és melléjük azt, hogy a fog melyik részeire mutatnak.

Ide küldd: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Matematika gyakorló óra Edit nénivel 03.19

 

Gyakoroljunk a geometria témaköreiből!

A háromszögek tulajdonságai  (Igaz – hamis)

https://learningapps.org/13156389

Amit tudnod kell: A háromszög belső szögeinek összege 180 fok.
(A két megadott szöget összeadod, az összeget kivonod a 180 fokból.)

https://learningapps.org/7660041

Négyszögek elnevezése könnyű: https://learningapps.org/1976566

Négyszögek elnevezése: https://learningapps.org/1554173

Négyszögek csoportosítása JÓ! https://learningapps.org/5380403


Kémia Megújuló energiaforrások 03.19

 Energiahordozók           tk. 80-85 oldal

Elsősorban a tankönyvedet használd! Figyelmesen olvasd el, bogarászd alaposan át!
Ne csapd össze! Inkább két –három alkalommal készítsd el! ALAPOS munkát végezz!

Áttekinthetően, olvashatóan írj! A válaszokat vonalzóval kérdésenként válaszd szét!

A lap tetején legyen ott a neved! A kérdést nem kell leírni.

 


Energiahordozók (BEADANDÓ)                                                          Név: _____________________

1.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkeznek az ásványi szenek?                               2 pont

2.Hogyan (mikből) és mennyi idő alatt keletkezik a kőolaj és a földgáz?                              2 pont

3.Hány éve használjuk a kőszenet és a kőolajat?
Hány évre elegendő az emberiség számára a szén és kőolaj készlet?       Foglald az adatokat táblázatba!                                                                                                                               4 pont

4.Mit jelent a „fosszilis energiaforrások” kifejezés? Mik ezek?                                              3 pont

5.Csoportosítsd áttekinthetően az energiaforrásokat!      Idáig 80-81.oldal(és a 84. is!!!)    11 pont

6.Jellemezd az ásványi szenek fajtáit!  Egészítsd ki a mondatokat!

A legnagyobb fűtőértékű szén a(z) _________________________, a legkisebb fűtőértékű a(z)
_____________________________.Az antracitból a vaskohászathoz szükséges _______________-t állítanak elő. A lignitet hazánkban _______________________ fűtésére használják.           4 pont

7.Mit jelent a kőolaj desztillációja?                                                                                          4 pont

8.Sorold fel a kőolaj párlatait! (4db)

9. Miket állítanak elő a pakurából? (3 db)

10. Mi az útépítésre használt kőolaj származék neve?                                                             8 pont

11.Miért kell kellemetlen szagú gázzal szagosítani a fűtésre használt szagtalan földgázt?

12.Mi a metán jele? Mivé ég el a metán?                          Idáig 82-83.oldal                           4 pont

13. Mit nevezünk megújuló energiaforrásnak?                                                                         3 pont

14.Mi az alapvető különbség a napkollektor és a napelem között?                                          2 pont

15.Nézz utána! Mi a geotermikus grádiens? (Számadatokkal megfogalmazva)
Mennyi az értéke Magyarországon?                                                                                         3 pont

 Ez két tanítási óra anyaga lenne, így a szünet előtt szerintem meg tudsz vele birkózni!

Beküldési határidő: március 19, péntek 16 óra!!!!

garaiedit62@gmail.com

Be kell küldened a Műanyagokat és az Energiahordozókat! (Egy vázlatot és egy "dolgozatot")

Jó munkát!

Testnevelés-Kézilabda összefoglaló

 Kedves nyolcadikos!

Ma egy összefoglaló feladatot küldök nektek kézilabdából.

Kattincs a labdajátékok közül a kézilabdára, és válaszd ki a kérdésre a jó megoldást! Kommentbe ,megjegyzésbe írd le az órához, hogy meddig jutottál!

Nyisd meg a feladatot!👉 https://learningapps.org/10286596


Mai mozgásos nyag: 👉KÉZILABDA OTTHON VIDEÓ (Akinek nagyon hiányzok, feltétlenül nézze meg a videót! :-))

Jövőhét hétfőn küldök egy dolgozatot a tanult kézilabda szabályokból, technikából. Azt a hét végéig kell majd visszaküldenetek!

E heti edésnaplót töltsétek ki és küldjétek vissza! 👉Edzésnapló 2021.03.19.

Jó hétvégét, és mozgást!

Szilvi néni

! Biológia - 03.19. !

 Kedves Nyolcadikos!

 

13:00-kor megjelenik a következő blogbejegyzés, abban lesz a feladatlap.

Figyeld, mert egy órád lesz a megoldásra!

Marianne néni

Matematika Edit nénivel Pitagorasz-tétel alkalmazása 03.19


 Kedves Nyolcadikosok!

Ma közösen felírjuk Pitagorasz-tételét, különböző háromszögekben, négyszögekben alkalmazva!
Az alábbi ábrák kerüljenek bele a füzetedbe is!
Ezeket most közösen átbeszéljük!


Hf. A videó ismételt megnézése, a két tétel (mondat) megtanulása

      https://www.youtube.com/watch?v=A2FjOCmvWM8


Anikó néni-Angol

 Dear Students!


Today lesson is grammar practice.

1. Task

Másold le a feladatot a füzetedbe!



There is a man (1) __________ through the window. There are two girls (2) __________ at the menu. There is a boy (3) __________ a bicycle. There is a man (4) __________ the tables. There is a man (5) __________ food in the kitchen. There is a woman (6) __________ a newspaper. There is a waitress (7) __________ an order. There is a boy (8) __________ a hamburger.

 

2. Task

Másold le a feladatot a füzetedbe!

 

Complete the sentences using the -ing form. Choose from these verbs.


camp  -  cook  -  fly  -  live  -  play  -  revise  -  take  -  travel

1.     I don’t mind __________ the dog for a walk.

2.     I can’t imagine __________ at the North Pole.

3.     I really enjoyed __________ in the mountains.

4.     Merinda stopped __________ basketball when she broke her arm.

5.     Did you enjoy __________ around Spain last summer?

6.     I haven’t finished __________ for my maths test.

7.     My mother enjoys __________, but not washing up.

8.     Can you imagine __________ to the moon?

 

3. Task 

Másold le a feladatot a füzetedbe!

Correct the mistakes in these sentences. (Javítsd a hibát a mondatban!)

1.     My cousin stopped to play in a band in 2013.

 

2.     He promised coming and see us during the holidays.

 

3.     I don’t need wearing a coat.

 

4.     They stopped to talk when the teacher walked into the room.

 

5.     Sarah hates watch sport on TV.

 

6.     Imagine to have a lot of money!

 

7.     The king tried get up, but he was too weak.

 

8.     Children enjoy listen to stories about knights.

 

 

 A három feladat  megoldást másold le  a füzedetbe és küldd el az angol teams mappába!

 

 Játék: