2020. április 1., szerda

Matematika 2020.04.01. (107.óra) - András bá

2020.04.01.                         107.óra
Egyenes arányosság

Hf.ellenőrzés




1.) Tk.:80.o.10.f.



         Nézd meg!!!

2.) Tk.:80.o.3.példa

3.) Tk.:81.o.4.példa














Testnevelés-Sportjátékok: lábmunka fejlesztése/ Gyógytestnevelés

Kedves hetedikes!

A mai órán a lábmunka fejlesztésére helezzük a hangsúlyt.
Akinek lehetősége van, menjen ki a szabadba!
A mai órához szükséges eszközök: labda, téglá/ botok/kövek, amik a koordinációs létrás feladathoz kellenek. Akinek nincs egyik se, akkor is megcsinálhatja!
Az óra anyagát a videóban találjátok.
kézilabda lábmunka videó

Jó edzést!
Szilvi néni és Ági néni

Nyelvtan - Kata néni 04.01.

Drágák,

ahogy már írtam is: ma 10-től várlak titeket a Teams-ben nyelvtan órára, ahol többek között megbeszéljük a hétfőn kiadott munkafüzeti feladat helyes megoldását is. ☺️

Ma nyargalunk tovább a jelzők során át, hogy végre mindegyikkel megismerkedjünk.

1. Írd fel a füzetedbe a mai vázlatunkat: 
A birtokos jelző 
Az alaptagban megnevezett személy vagy dolog birtokosát nevezi meg. 
Kérdései: Kinek a...? Minek a...? 

Jelölése az elemzéskor: 
Jelölése az ágrajzban: Jb


Tehát például a már ismert mondatunk:

Mit állítok? kék
Mi kék? szobája
Kinek a szobája? Petié

Lássunk még néhány példát a gyakorláshoz! 

2. Készítsd el a mf. 70/6. feladatának - mondatelemzéseit és a c) feladatrészt!

3. Játsszunk egy kicsit EZZEL a kvízzel!

Matematika Balázs bácsival - 2020.04.01.

Kedves Diákom!

Amennyiben túl kicsiben látod a függvényábrázolásokat, nagyíts rá bátran! 😉

Ma csak annyi a feladatod, hogy egyeztesd a helyes megoldásokat a saját megoldásoddal! 😇

Jól gondolom, hogy elhitted?
😈 Április bolondja! 👿

A mai feladat közös koordináta-rendszerben ábrázolni két függvényt a megadott közös értéktáblázat segítségével. Füzetben készítsd el, majd töltsd fel az elkészült fényképet alul - a cicás képre kattintva!

Jó munkát kívánok!

y = x - 2
y = x +2








Kémai (IV. 1, 41. óra Fémek, nemfémek)

Kedves hetedikesek!

Bízom benne, hogy mindenki elküldte amit el kellett!
Szóban is kiértékelem a Teamsban! 7.a kedd 9 óra (7.b szerda 11 óra)

Itt a fénykép a helyes megoldással. A táblázaton kívüliek nem számítanak a pontokhoz!


41. óra Fémek, nemfémek

1. Nézzetek meg egy rövid Prezit (bemutatót)! Ebből írsz egy vázlatot a füzetedbe!



    Az alól levő nyíllal lépteted a képeket, vagy a képre kattintasz!

    Készíts két oszlopot a füzetedben: I. oszlop FÉMEK, II. oszlop NEMFÉMEK
    Írd le a diákról a jellemzőiket!

 2. Olvasd el a tankönyv 80-81. oldalát!
     Közben a munkafüzet 53. oldalán levő feladatait is készítsd el!

3. Figyeld meg a fémek, nemfémek elhelyezkedését a priódusos redszerben!
    "Lépcsőtől"balra a fémek kb. 80 darab, lépcsőtől jobbra a nemfémek kb.20 db.
    Köztük a félfémek.

4. Hf: Munkafüzet 53. oldalát kitölteni! Ha valamit nem tudsz nézz utána!
    Küldd el a garaiedit62@gmail.com-ra! Határidő: IV. 1. szerda 20 óra

2020. április 1. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó hetedikesem!

Remélem, felkészültél a teszt megírására.

Ne izgulj! Egy heted van rá, és többször is kitöltheted, ha elsőre nem sikerülne túl jól.

Katt IDE , a Direktcímhez ezt írd be: Az alanytól a jelzőkig


Jó munkát!

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Ma online óra lesz a teams chat szobában 10-10:45-ig.

Téma: Mondatelemzés, szófajok gyakorlása.

Várlak benneteket!


Üdv Anikó néni

Irodalom

Kedves Diákjaim!


A mai órán még mindig Petőfi forradalmi költészetével foglalkozunk.
Témánk a Nemzeti dal.

Alsó tagozatban már Icuka nénitől sok mindent hallhattatok erről a versről, ill. a márciusi forradalom és szabadságharc kapcsán mindig előkerül Petőfi e híres verse.

Kinek, mi jut eszébe? Gondold végig, ha valahol hallod ennek a versek a címét, milyen képek emlékek jutnak eszedbe?

A vers ITT és egy modernebb feldolgozásban ITT

Tk.75.o.-on találod a verset.
Tk.76.o. olvasd el, ott találod a vers elemzését.

Bevezetés:

A vers 1848. március 13-án keletkezett. Petőfi március 19-ére szánta, amikor is Pesten országos vásárt tartottak, és nagyon sok ember gyűlt össze a fővárosban szerte az országból. Itt akarta a forradalomra feltüzelő versét előadni.
Az események azonban felgyorsultak. A párizsi forradalom hírére Európa szerte forradalmak robbantak ki. Március 13-án már Bécsben is. Ennek hírére március 15-én Pesten is megindult a forradalmi készülődés. Reggel a márciusi ifjak megindultak, hogy maguk mellé állítsák a pesti népet. A nap folyamán többször elhangzott a Nemzeti dal.

Vershelyzet:

Egy szónok lelkesíti a hallgatóságát, tettekre akarja sarkallni őket. Ehhez nagyon jó eszköz a kérdés-felelt forma, valamint a stíluseszközök (felkiáltások, megszólítások, felsorolások, ismétlések, erősítések, ellentétek) gyakori alkalmazása.


Vázlat a füzetbe:


Petőfi Sándor: Nemzeti dal


A Nemzeti dal alkalmi vers, vagyis meghatározott, egyetlen alkalomra írt költői mű. 
Műfaja: dal
A verselés:magyaros verselésű 

Szerkezete:

I. rész bevezetés
1. versszak: A szónoknak saját érzelmei erejével kell megragadnia hallgatósága figyelmét. El kell nyernie a közönség jóindulatát. Három dologra kell válaszolnia:
 - Ki beszél?
 - Kihez beszél?
 - Miről beszél?

II. rész elbeszélés
2. versszak
Ebben a részben a szónok megismerteti hallgatóságát a korábbi eseményekkel, hogy az összefüggéseket megérthessék.

3-4. verszak 
 Az érvelés és a cáfolás. Az érveket fokozatosan, a csekélyebbtől az fontosabbak felé haladva rendezze el a szónok. Az érveket és a cáfolatokat szigorúan el kell különíteni egymástól, a kettő nem keveredhet.
 Petőfi itt hivatkozik a becsületre, a hazaszeretetre, az önfeláldozásra. A rabság és szabadság kifejezésére szolgál a lánc és a kard metafora.

III. rész befejezés
 Ebben a részben a szónok a már meggyőzött hallgatóságot akarja tettekre buzdítani, és/vagy a jövőt megmutatni. A befejezés mindig optimista.

5-6. versszak
Itt mutatja meg Petőfi a jövőt. A magyarságét (a magyar név megint szép lesz), és az egyénekét is (unokáink leborulnak).
Az utolsó rész tempója lelassul, ünnepélyessé, emelkedetté válik.

Jó munkát!