2020. május 27., szerda

Matematika 2020.05.27. (133.óra) - András bá

2020.05.27.                        133.óra
Négyszögek - ismétlés
(Tk.:208 - 217.o)
1.) Definíciója 


2.) Csoportosítása

        gyakorlás 1
      gyakorlás 2    


3.) Tétel


4.) Trapéz


5.) Paralelogramma



6.) Speciális paralelogrammák


7.) Gyakorlás

8.) Paralelogramma szerkesztés



9.) Feladatok




Testnevelés-Atlétika szökdelésvariációk négyszögben

Kedves gyerekek!

Mára egy kihívást hoztam nektek. Négyzetben lesznek szökdeléses feladatok.
Lássuk, utánam tudjátok-e csinálni!
A feladatok előtt és után nyújtsatok!




Készíts egy négyszöget bármilyen lapos dologból!

1. Páros lábon szökdelés a négyszögben: (Minden feladatot 3x kell végrehajtani!)

  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd a négyszög elé, majd vissza a négyszögbe, majd vissza a kiinduló helyre.
  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd balra a négyszög mellé, majd vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Ugyan így bal oldalra is végezd el!
  • Páros lábon szökdelj be a négyszögbe, majd ugorj ki balra a négyszög mellé 90°-al elfordulva, majd vissza a négyszögne, majd vissza kiindulő helyzetbe. Ugyan ezt amásik oldalra is hajtsd végre!
  • Páros lábon szökdelés videó

2. Egy lábon szökdelés a négyszögben: (Mindegyik feladatot jobb és bal lábon is hajtsátok végre! Először az egyik, majd a mási lábbal szökdeld végig a feladatot, ahogyan a videóban látod!)

  • Jobb lábbal szökdelj előre a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyzetbe! Összesen 6x.
  • Jobb lábbal szökdelj be a négyszögbe, majd jobbra, majd vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Összesen 12x.
  • Jobb lábbal szökdelj be a négyszögbe, majd jobbra a négyszög mellé, majd vissza a négyszögbemajd előre, vissza a négyszögbe, majd vissza kiinduló helyre. Összesen 18x.
  • Az ötödik, hatodik, hetedik pont ugyan az csak ellenkezőleg és bal lábbal.
  • Szökdelésvariációk egy lábon videó

3. Jogging a négyzetben: (Minden feladatot 3x kell végrehajtani bal és jobb lábbal egyaránt!)

  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra, majd vissza a négyszögbe, majd lépj jobb lábal előre, majd vissza a négyszögbe, majd lépj bal lábbal előre, majd vissza a négyszögbe, majd lépj bal lábbal balra, majd vissza a négyszögbe, végül lépj ki a négyszögből!
  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra a jobb hátsó sarokhoz, majd lépj vissza, lépj a jobb lábbal a jobb első sarokhoz, majd lépj vissza. Ugyan így bal lábbal bal alsó, majd bal felső sarokba, és végül vissza kiinduló helyzetbe.
  • Lépj be a négyszögbe, majd lépj ki jobb lábbal jobbra, majd vissza a négszögbe, miközben fordulj 90°-al balra, majd lépj ki oldalra jobb lábbal, majd vissza a négyzetbe, miközben megint fordulj 90°-al balra. Lépj így, amíg körbe nem érsz 3x, majd bal lábbal is végezd el jobbra fordulással!
  • Jogging videó

Egészségedre!
Szilvi néni

Testnevelés-Atlétika koordináció fejlesztés, erősítés

Sziasztok!

Mára hasonló feladatot küldök, mint a tegnapi volt. Ebben erősítős feladatok is vannak.

Koordináció fejlesztés, erősítés

A feladatok elvégzése előtt és után végezzetek nyújtást!




Jó mozgást!
Szilvi néni

Kémia (Ionvegyületek jellemzői)

Kedves hetedikesek!

A múlt órán megismerkedtünk az ionokkal, megnéztük hogyan alakulhat ki az ionkötés.
Ionkötéssel a a fémekből és a nemfémedből ionvegyületek keletkeznek.
Nézzük meg az ionvegyületek (így a nátrium-kloridra is igaz) jellemzőit!



Ma a tankönyv alapján dolgozunk! Olvasd el a tankönyv leckéjét a 95-98. oldalain OTTHON!
Jó részét már tanultuk, a további részleteket emeljük ki!

Írd le a pontokba szedett kérdéseket (is), meg a hozzájuk tartozó válaszokat!

1) A nátrium és a klór hevesen, fénytünemény közben reagál egymással. Mi az edény falára kiváló fehér kristályok neve?
A kémiai neve: nátrium-klorid,  hétköznapi neve: konyhasó, kősó (Ugye ismered?)

2) Milyen töltésű a konyhasó? Miért?
A konyhasó semleges, mert az ionkristályában a pozitív és a negatív töltések száma megegyezik.
(A nátriumionok egyszeresen pozitívak, a kloridionok egyszeresen negatívak, 1:1 arányban kapcsolódnak össze, így semlegesítik egymást.)

3) Mikből, hogyan keletkeznek a z ionvegyületek?
Az ionvegyületek fémekből és nemfémekből keletkeznek ionkötéssel.

4) Mit nevezünk ionvegyületnek?
Az ionvegyületek pozitív és negatív ionokból felépülő, többnyire szilárd, semleges anyagok.

5) Mik az ionvegyületek jellemzői, tulajdonságai? (97. oldal)
  • szilárd,
  • magas olvadási pontú,
  • kemény anyagok
  • az áramot NEM vezetik
  • vízben jól oldódnak, a vizes oldatok már VEZETIK AZ ÁRAMOT
6) Miért vezeti az emberi test az áramot?
A testnedveink nátrium-kloridot (is) tartalmazó vizes oldatok, amelyek már vezetik az áramot.
Tilos és életveszélyes az elektromos hálózat érintése!

7) Hf. Mit kell tenni áramütés esetén, az izomgörcsöt kapott, áramütött emberrel? (97. oldal szürke rész) Írd le!

Beküldendő a 7 pontos vázlat, május 27-én 16 óráig ( garaiedit62@gmail.com)

Matematika Balázs bácsival - 2020.05.27.

Kedves Diákom!

Ma a háromszögek szerkesztésével foglalkozunk.
A háromszögnek mindig legalább három adatát kell tudnunk ahhoz, hogy meg tudjuk szerkeszteni. Node nem mindegy, melyik három adatot tudjuk!

4 eset van, amikor a háromszög egyértelműen megszerkeszthető.

Egy háromszög egyértelműen megszerkeszthető, ha ismerjük
  1. a három oldalát
  2. két oldalát és a közbezárt szögüket
  3. egy oldalát, és a rajta fekvő két szöget
  4. két oldalát és a nagyobbikkal szemben lévő szöget
Mind a négy esetre mutatok példát, videón keresztül, fogadd szeretettel.

1. Adott a háromszög 3 oldala.


2. Adott a háromszög két oldala és a közbezárt szögük.


3. Adott a háromszög egyik oldala és a rajta fekvő két szög.


4. Adott a háromszög két oldala és a nagyobbikkal szemben lévő szög.



Az ígért dolgozatot áttettem péntekre, de a mai anyagot nem fogom benne kérni, így kicsit könnyítek a terheiteken. Hogy mi lesz pontosan a pénteki számonkérésben, illetve a felmerülő kérdéseket megbeszéljük ma reggel, az online órán! Szeretettel várlak!

Nyelvtan - Kata n. 05.27.

Kedveskék,

az jutott eszembe, hogy a sok digitális munka és az ismétlés közepette nem ártana egy kis időt szentelnünk a helyesírásnak is.

Ezért ma helyesírást gyakorló óra lesz. Juhúúúúú! ☺️



1. Interaktív feladatokat hoztam nektek.
Oldd meg ezeket, ÉS a helyes megoldásokat írd le a füzetedbe!

2. Oldd meg a következő feladatokat is, de ezekből ne írj le semmit! ☺️
1. gyakorló: EGYBE VAGY KÜLÖN
2. gyakorló: HOGY ÍRJUK?
3. gyakorló: HELYESÍRÁSI GYAKORLÓ

3. Fotózd le és küldd el a füzetedből mai munkád a digitaliskata@gmail.com e-mail címre (tehát NE messengeren és NE a vargatamas-os e-mail címemre!).

Hajrá, hajrá, Nyuszikáim!
Kata n.

Irodalom

Kedves Gyerekek!


A mai Órán Mikszáth Kálmánról fogunk tanulni.




1. feladat

Hallgasd meg Mikszáth Kálmán életét ITT
(akár 2x is meghallgathatod)


2. feladat

Tk. 158-159.o. olvad el az író életét!

3. feladat

Írj vázlatot a füzetedbe Mikszáth életrajzából!


Jó munkát!


                                   Anikó néni