2021. április 27., kedd

Testnevelés-Sportjátékok összefoglaló2

 Sziasztok!

Ma a röplabda szabályait nézzük át.

Ma is 12 órakor várlak titeket a Teamsben, ahol folytatjuk tovább az összefoglalást.

Röplabda:
A játék célja, hogy a játékosok a háló fölött az ellenfél játékmezejére juttassák a labdát, illetve az ellenfél ugyanezen szándékát megakadályozzák.
Játékosok létszáma: 6 fő
Egy csapat max. 3 érintéssel kell, hogy vissza játsza a labdát. Sánc érintés nem számít bele a háromba.
Egy csapat pontot szerez, ha az ellenfél térfelén talajra juttatja a labdát, vagy ha az ellenfél hibát követ el.
Amennyiben a nyitást a fogadó csapat nyeri, elnyeri a nyitás jogát és pontot szerez.

Pálya mérete: A pálya négyszög alakú, 18x9m-es terület. A női csapatok hálómagassága 224 cm, a férfiaké 243 cm.

A labdaérintés jellemzői: A labda a test bármely részét érintheti. Nem szabad megfogni vagy dobni. Egy játékos nem érintheti a labdát kétszer egymás után.

A labda kint van, ha: 

  • a labdának az a része, amely érinti a talajt teljesen kívül van a határvonalakon,
  • játékmezőn kívüli tárgyat, pl. mennyezetet vagy játékon kívüli személyt érint,
  • teljes terjedelmével áthalad a háló alatt,
  • az antennákat, a feszítő kábeleket, a hálótartó oszlopokat, vagy magát a hálót érinti az oldalszalagokon kívül.
Nyitás végrehajtása: játékvezetői sípjel után 8 másodpercen belül el kell végezni. A nyitó játékos az alapvonal mögül bárhonnan a háló fölött az ellenfélhez juttathatja a labdát. A nyitást táncolni és letámadni tilos! Ha a fogadó csapat nyeri a labdamenetet, elnyeri a nyitás jogát. Mielőtt nyitna, forog az óramutató járásával megegyezően.

A sáncolás: A hálóhoz közel álló játékosok cselekedete. Az ellenféltől érkező labdának a háló felső szintjénél magasabbra felnyúlva Útját állják.

A háló érintése: A háló vagy az antenna megérintése hiba.

Forgásrend
A csapatok kezdő állásrendje határozza meg, és az egész játszma alatt be kell tartani.
Első sorköteles játékosok: A héló előtt álló három játékos.
Hátsó sorköteles játékosok: A második sorban álló három játékos. Ők nem sáncolhatnak.

A MÉRKŐZÉS MEGNYERÉSE: A mérkőzést az a csapat nyeri, amelyik három játszmát nyer. Egy játszma 25 pontig tart és két pont különbséggel kell megnyerni. A döntő (5.) játszmát 15 pontig, legalább 2 pont különbségig kell játszani.

Röplabda bemutatási anyag:
  • kosárérintés 4db
  • kosárérintés 2x, fejérintés, majd kosárérintés 1x
  • Kosárérintés közben folyamatosan ereszkedés guggolásba, majd emelkedés állásba.
  • Alkarérintés 4x
  • Alkarérintés 2x, térdérintés, alkarérintés 1x
  • Egy kosárérérintés, egy alkarérintés 2x
Labdarúgás bemutatási anyag:
  • Labdavezetés bójasor megkerülésével oda vissza 2x.
  • Labdavezetés rüszttel bójasor megkerülésével. Oda jobb láb, vissza bal láb.
  • Labdavezetés talppal előre utolsó bójáig, majd hátra talppal.
  • Szlalom labdavezetés előre, majd hátra a bóják között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése